تهران تا سال ۲۰۲۰ هاب فین‌تک خاورمیانه می‌شود

مدیر یک مرکز نوآوری و فناوری وعده داد تهران تا سال ۲۰۲۰ هاب فین‌تک خاورمیانه می‌شود صاحبان ایده‌های مالی و پرداخت در دومین رویداد نوآورانه خدمات نوین مالی و پرداخت (فین تک) به مدت ۳ روز در ۳ بخش مسابقه برنامه‌نویسی و حل مسأله مسابقه استارت‌آپی و نمایشگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند. به گزارش فارس، […]

مدیر یک مرکز نوآوری و فناوری وعده داد

تهران تا سال ۲۰۲۰ هاب فین‌تک خاورمیانه می‌شود

صاحبان ایده‌های مالی و پرداخت در دومین رویداد نوآورانه خدمات نوین مالی و پرداخت (فین تک) به مدت ۳ روز در ۳ بخش مسابقه برنامه‌نویسی و حل مسأله مسابقه استارت‌آپی و نمایشگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش فارس، نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه خدمات نوین مالی و پرداخت (فین‌تک) به مدت ۳ روز از ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

در این رویداد که تا عصر جمعه ۲۰ اسفندماه در دانشگاه خاتم ادامه خواهد داشت، تیم‌ها به ارایه ایده، تولید محصولات و حل مسأله واقعی در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیکی خواهند پرداخت.

مصطفی نقی‌پورفر، مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ در یک نشست خبری گفت: این مرکز از سال گذشته، با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه شروع به‌کار کرده و تلاش کرده است با برگزاری رویدادهایی در این حوزه، تحولی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: رویداد فین‌تک مجموعه‌ای از فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که به شکل‌گیری خدمات مالی نوآورانه و جدید کمک می‌کند. فین‌تک تریگ‌آپ اولین رویداد فین‌تکی فناپ در سال گذشته بود که از میان ۶۶ ایده ثبت شده، ۱۵ تیم به مرحله بعد راه یافتند و تنها ۳ تیم توانستند جایزه ۳۰ میلیونی را برنده شوند.

نقی‌پورفر با بیان این‌که هدف ما کمک به ایجاد کسب و کارهای فین‌تکی است، افزود: از بین برندگان سال گذشته، یکی از تیم‌ها که حمایت مالی دریافت کرده بود، توانست از شتابدهی تریگ آپ فارغ‌التحصیل شود و محصول خود را ارایه دهد.

او با اشاره به هدف اصلی برگزاری چنین رویدادی گفت: نخستین هدف ما آموزش و ترویج فناوری در حوزه مالی، شناسایی تیم‌‌ها و استارت‌آپ‌‌ها و سپس کمک به استارت‌آپ‌های این حوزه برای ادامه فعالیت است.

به گفته وی، فین‌تک فست (Fintech Fest) عنوان رویداد امسال است که از ۳ بخش هک‌وان (مسابقه برنامه‌نویسی و حل مسأله) استارت‌آپ وان (مسابقه استارت‌آپی) و نمایشگاه تشکیل شده است.

او در توضیح مسابقه برنامه‌نویسی گفت: یک هفته قبل از برگزاری رویداد، سؤال‌هایی در اختیار علاقه‌مندان قرارداده می‌شود که آنها فرصت دارند در این زمان، سؤال‌ها را حل و پاسخ‌ها را ارسال کنند. در پایان براساس ویژگی‌هایی همچون نوآوری الگوریتم و عملکرد، ارزیابی می‌شوند.

نقی پور فر با بیان این‌که رویداد استارت‌آپی عصر چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز به‌کار می‌کند، گفت: افراد پس از ثبت‌نام، ایده‌هایشان را ارایه و پس از رأی داور‌ها و حضار، از میان آنها ۱۰ الی ۱۵ ایده انتخاب می‌شود. پایان روز تیم‌سازی اتفاق می‌افتد و نهایتاً از صبح پنجشنبه تیم‌ها روی دموی اولیه محصول خود کار می‌کنند و روز پایانی در مقابل داورهای فنی نتیجه کار را ارایه می‌دهند.

وی همچنین از در اختیار قرار گرفتن لابراتور و ابزارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با نام فین‌تک لب(Fintech Lab) به شرکت‌کنندگان خبر داد و گفت: افراد می‌توانند با استفاده از این لابراتور (فین‌تک لب) در فضایی آزمایشگاهی اما واقعی، محصولات و نرم‌افزارهای خود را تست کنند. همچنین طی این ۳ روز، بیش از ۴۵ مربی به راهنمایی و کمک آنها می‌آیند.

نقی پور فر با بیان این‌که مبلغ جایزه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: برای رویداد فین‌تک فست ۱۰ جایزه معادل ۱۳۰ میلیون تومان برای هر ۳ بخش هک‌وان، استارت‌آپ وان و نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار امیدواری کرد: در سال ۲۰۲۰ تهران به هاب فین‌تک خاورمیانه تبدیل شود.