رئیس مرکز امور بینالملل وزارت راهوشهرسازی، از دستیابی به رکورد ترانزیت ۲۰ میلیون تن تا پایان امسال خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، امین ترفع؛ در دومین همایش ملی ترانزیت با عنوان «ایران، دیپلماسی کریدوری»، اظهار کرد: شیب ترانزیت ایران تابعی از ترانزیت جادهای است و در سالهای گذشته ترانزیت در ایران از پنج میلیون تا […]
رئیس مرکز امور بینالملل وزارت راهوشهرسازی، از دستیابی به رکورد ترانزیت ۲۰ میلیون تن تا پایان امسال خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، امین ترفع؛ در دومین همایش ملی ترانزیت با عنوان «ایران، دیپلماسی کریدوری»، اظهار کرد: شیب ترانزیت ایران تابعی از ترانزیت جادهای است و در سالهای گذشته ترانزیت در ایران از پنج میلیون تا ۱۷ میلیون تن فراز و فرود داشته است. وی افزود: در سالهای اخیر ترانزیت ریلی ماهانه حدود ۱٫۲ میلیون تن بهطور متوسط و به صورت ثابت بوده است. ترفع؛ با بیان اینکه روند ترانزیت از ایران کاملاً تحتتأثیر فرآوردههای نفتی است، گفت: همچنین عوامل سیاسی و مداخلات غیرتجاری در این زمینه اثرگذار است. رئیس مرکز امور بینالملل وزارت راهوشهرسازی، از دستیابی به رکورد ترانزیت ۲۰ میلیون تن تا پایان امسال خبر داد و گفت: برای رسیدن به اهداف برنامه هفتم یعنی ۴۰ میلیون تن در سال باید به ترانزیت سه میلیون تن در ماه برسیم که این رقم اکنون یکونیم میلیون تن است که البته ظرفیت ما بیشتر از این رقم برآورد میشود. وی با تأکید بر اینکه موضوع بازار و نگاه تجاری به جریان عرضه و تقاضا باید در سیاستگذاریهای کلان در برنامه هفتم پیشرفت دیده شود، تأکید کرد: بر همین اساس سه سناریو را در نظر میگیریم. در صورت بسته شدن مرزها فرآوردههای نفتی ترانزیت نخواهد شد و در این حالت ترانزیت به پنج میلیون تن میرسد. از طرفی با شرایط کنونی حجم ترانزیت از کشور ما ۱۰ تا ۲۰ میلیون تن خواهد بود. همچنین باید گفت که تحول در ترانزیت ایران بدون حذف گرههای فرآیندی قابل تحول نیست و نمیتوان ترانزیت بیش از ۲۰ میلیون تن با این روش را امکانپذیر دانست. ترفع؛ در ادامه با اشاره به اینکه قطبهای تولید ارزش در شرق و غرب با هم تجارت دارند و ما نیز واسطه این جریان تجاری هستیم، عنوان کرد: نباید حملونقل و ترانزیت کشور را به جهت خاصی متمرکز کنیم، بلکه ایران شبکهای ترانزیتی است که شرق و غرب و شمال و جنوب را به هم متصل میکند. لذا موانع باید برطرف شود و حلقههای مفقوده از بین بروند تا کریدور ایجاد شود. رئیس مرکز امور بینالملل وزارت راهوشهرسازی، در ادامه بیان کرد: جهان هفت منطقه ترانزیتی دارد که برخی از آنها قابل دسترسی هستند. در حوزه کریدورها باید توجه داشت رفع موانع غیرفیزیکی از رفع موانع فیزیکی مهمتر است. ترفع؛ در پایان به مسائل راهبردی اشاره کرد و گفت: یک راهبرد کریدور، همگرایی منطقهای است که کریدور بدون آن بیمعناست و راهبرد دیگر وابستهسازی است که رابطه معکوس با ریسکهای محیطی اطراف کشور دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، گفت: بیش از یک میلیون تن ترانزیت انواع کالا از مبدأ منطقه ویژه اقتصادی بندر امامخمینی(ره) در سه ماه نخست امسال انجام شده که سهم این بندر در ترانزیت کشور ۳۴ درصد است. به گزارش ایرنا، ابوطالب گرایلو؛ بیان کرد: بیش از شش میلیون و ۳۰۳ هزار تن محموله صادراتی […]
محمد قرهداغلی – وزیر راهوشهرسازی، از رشد ۳۳ درصد ترانزیت طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: باید هرچه سریعتر ظرفیت امکان پذیرش کالا با حجم بالا را در کشور فراهم کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد بذرپاش؛ در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته صنعت حملونقل را یکی از اصلیترین زیرساختهای توسعه […]
دیدگاه بسته شده است.