رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، از تلاش کشورهای آسیایی برای پایهگذاری قوانین هوانوردی آسیا و خاتمه دادن به انحصار آمریکا و اروپا در این زمینه خبر داد. به گزارش ایرنا، حسین پورفرزانه؛ با اشاره به تقویت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو بریکس و شانگهای، افزود: تا سالها همه کشورها از قوانین هوانوردی آمریکا تبعیت […]
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، از تلاش کشورهای آسیایی برای پایهگذاری قوانین هوانوردی آسیا و خاتمه دادن به انحصار آمریکا و اروپا در این زمینه خبر داد. به گزارش ایرنا، حسین پورفرزانه؛ با اشاره به تقویت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو بریکس و شانگهای، افزود: تا سالها همه کشورها از قوانین هوانوردی آمریکا تبعیت میکردند که منجر به تقویت و رشد بوئینگ (شرکت هواپیماسازی آمریکا) شد. معاون وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه اروپا از ۲۰ سال پیش تصمیم به راهاندازی قوانین هوانوردی این اتحادیه گرفت که سبب توسعه شرکت ایرباس شد، ادامهداد: این موضوع در ادامه سبب شد تا اغلب کشورهای اروپایی در ساخت قطعات مختلف این هواپیما دخیل باشند و مشارکت کنند. پورفرزانه؛ خاطرنشانکرد: قاره آسیا اقتصادی بزرگ دارد و بازیگران مهمی همچون چین، هند، سنگاپور، مالزی، روسیه و ایران در آن حضور دارند. وی گفت: یکی از مسائلی که دنبال میکنیم، پایهگذاری راهاندازی قوانین هوانوردی آسیاست که در صورت تحقق آن، حتی میتوان یک شرکت هواپیمایی مشترک نظیر بوئینگ و ایرباس ایجاد کرد. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ادامه داد: در این زمینه با برخی کشورهای آسیایی گفتگوهایی انجام شده، مقدمات کار فراهم شده و حتی برخی اسناد آن تهیه و امضاء شده است. وی تصریحکرد: این موضوع باید حتماً به پختگی لازم برسد و نقش و مشارکت هر کشور در آن مشخص شود؛ در این زمینه درخواست کردیم که موضوع یاد شده در جلسات پیمانهای بریکس و شانگهای نیز مطرح شود. پورفرزانه؛ خاطرنشان کرد: ایران توانمندی خوبی در زمینه موتور هواپیما دارد و این موضوع مورد تأیید چینیها و روسها نیز قرار گرفته است و بهعنوان یک نقشآفرین در این عرصه پذیرفته شدهایم.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه