خلأ مدیریتی چالش اصلی توسعه ترانزیت ایران است
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری، با بیان اینکه خلأ مدیریتی چالش اصلی توسعه ترانزیت ایران است، گفت: ۴۰ هزار ناوگان در حملونقل جادهای کشور فعال است. به گزارش مناقصهمزایده، جواد هدایتی؛ یادآور شد: فروپاشی شوروی سابق و ظهور کشورهای محصور در خشکی، همراه با اراده سیاسی دولت سیزدهم برای توسعه ترانزیت در چارچوب سیاست همسایگی، […]
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری، با بیان اینکه خلأ مدیریتی چالش اصلی توسعه ترانزیت ایران است، گفت: ۴۰ هزار ناوگان در حملونقل جادهای کشور فعال است. به گزارش مناقصهمزایده، جواد هدایتی؛ یادآور شد: فروپاشی شوروی سابق و ظهور کشورهای محصور در خشکی، همراه با اراده سیاسی دولت سیزدهم برای توسعه ترانزیت در چارچوب سیاست همسایگی، به ثبت رکورد ۱۶ میلیون تن کالای ترانزیتی در سال گذشته انجامید. همچنین، توجه ویژه به ترانزیت و لجستیک در قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور، از مهمترین نقاط عطف این حوزه به شمار میرود. وی با اشاره به خلأ مدیریتی بهعنوان چالشی دیرینه در توسعه ترانزیت ایران، افزود: وابستگی اقتصادی کشورهای منطقه به موقعیت استراتژیک ایران میتواند ارزشافزوده قابلتوجه را برای کشور ایجاد کند. وی تصریح کرد: در احکام قانون برنامه هفتم توسعه، به رفع چالشهای اصلی حوزه ترانزیت پرداخته شده و با تشکیل ستاد ملی ترانزیت و لجستیک به ریاست رئیسجمهور، گامهای مؤثری در این مسیر برداشته خواهد شد. مدیرکل دفتر ترانزیت با یادآوری سهم ۹ درصدی بخش حملونقل در تولید ناخالص داخلی، گفت: ۹۰ درصد حملونقل کشور از طریق جادهها انجام میشود و بیش از ۴۰ هزار ناوگان معادل ۱۰ درصد کل ناوگان کشور و ۵۰ هزار راننده در این حوزه فعالیت دارند. وی در ادامه، با اشاره به توسعه کریدورهای جدید و ایجاد فضای رقابتی در منطقه خاورمیانه بر ضرورت اصلاح نقاط ضعف داخلی، ارتقای ظرفیتهای لجستیکی، و تقویت توان رقابتپذیری کریدورهای ترانزیتی کشور تأکید کرد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0