عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آزادسازی قیمت بنزین سوپر نباید مقدمهای برای افزایش قیمت حاملهای انرژی باشد، گفت: آزادسازی قیمت بنزین سوپر اقدامی در راستای اصلاح اقتصادی و مدیریت مصرف سوخت است، اما نیاز به برنامهریزی دقیق و مدیریت اثرات جانبی وجود دارد. به گزارش خانهملت، امید کریمیان؛ با […]
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آزادسازی قیمت بنزین سوپر نباید مقدمهای برای افزایش قیمت حاملهای انرژی باشد، گفت: آزادسازی قیمت بنزین سوپر اقدامی در راستای اصلاح اقتصادی و مدیریت مصرف سوخت است، اما نیاز به برنامهریزی دقیق و مدیریت اثرات جانبی وجود دارد. به گزارش خانهملت، امید کریمیان؛ با اشاره به افزایش قیمت بنزین سوپر وارداتی، اظهار کرد: با توجه به اینکه بنزین وارداتی سوپر جز کالاهای لوکس محسوب میشود و دولت برای واردات آن به کشور ارز هزینه میکند، همچنین از آنجا که این کالا عموماً توسط دهکهای بالای جامعه خریداری میشود، افزایش قیمت آن بلامانع است اما باید منطقی باشد چراکه این افراد نیازمند بنزین یارانهای نیستند، بنابراین باید هزینه سوخت خودروهای لوکس خود را پرداخت کنند. وی ادامه داد: بنزین وارداتی سوپر، با بنزین یارانهای -که دولت به عموم جامعه ارز میکند- تفاوت دارد، چراکه دولت و بخشخصوصی این محصول را با قیمت بالا خریداری میکنند، بنابراین باید بتوانند با حاشیه سودی که به تأیید دولت رسیده به متقاضیان این نوع بنزین عرضه کند، پس این مهم بهمعنای تغییر قیمت بنزین یارانهای نیست و این دو مقوله متفاوت از هم جدا هستند. عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، تأکید کرد: افزایش قیمت بنزین سوپر کمکی به وزارت نفت برای جبران کسری بنزین و البته کمک به اقشار آسیبپذیر جامعه است، در واقع افراد با توان مالی مناسب باید از دریافت کالای یارانهای که تولید آن برای دولت هزینه بالای دارد، منع شوند. کریمیان؛ با بیان اینکه آزادسازی قیمت بنزین سوپر نباید مقدمهای برای افزایش قیمت سایر انواع بنزین و حاملهای انرژی باشد، تصریح کرد: آزادسازی قیمت بنزین سوپر اقدامی در راستای اصلاح اقتصادی و مدیریت مصرف سوخت است، اما نیاز به برنامهریزی دقیق و مدیریت اثرات جانبی آن وجود دارد تا به اهداف خود دست یابد و از ایجاد نارضایتی اجتماعی جلوگیری شود.
دیدگاه بسته شده است.