تمرکز بیمه‌مرکزی بر مطالبات و فرآیند پرداخت خسارت شرکت‌ها

گروه بازارسرمایه ـ رئیس کل بیمه‌مرکزی، گفت: بیمه‌مرکزی منطقاً باید تمرکز خود را بر کنترل توانگری اعم از کفایت سرمایه، ذخیره‌گیری، سرمایه‌گذاری، مطالبات و فرآیند پرداخت خسارت شرکت‌ها قرار دهد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از بیمه‌مرکزی، پرویز خسروشاهی؛ رئیس‌کل بیمه‌مرکزی در جلسه هم‌اندیشی با صاحب‌نظران و فعالان بیمه‌ای که با حضور رسانه‌های سراسری برگزار […]

گروه بازارسرمایه ـ رئیس کل بیمه‌مرکزی، گفت: بیمه‌مرکزی منطقاً باید تمرکز خود را بر کنترل توانگری اعم از کفایت سرمایه، ذخیره‌گیری، سرمایه‌گذاری، مطالبات و فرآیند پرداخت خسارت شرکت‌ها قرار دهد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از بیمه‌مرکزی، پرویز خسروشاهی؛ رئیس‌کل بیمه‌مرکزی در جلسه هم‌اندیشی با صاحب‌نظران و فعالان بیمه‌ای که با حضور رسانه‌های سراسری برگزار شد، گفت: سیاست بیمه‌مرکزی نظارت بر صنعت بیمه است نه ریاست بر آن و در این نگاه بیمه‌مرکزی منطقاً باید تمرکز خود را بر کنترل توانگری اعم از کفایت سرمایه، ذخیره‌گیری، سرمایه‌گذاری، مطالبات و فرآیند پرداخت خسارت شرکت‌ها قرار دهد. رئیس کل بیمه‌مرکزی، تصریح کرد: تجربه سایر کشور‌ها هم نشان داده است که اگر این نگاه بر فرآیندهای بیمه‌ای حاکم باشد هم نتیجه بهتری گرفته می‌شود و هم مشکلات به نحو مؤثرتری اصلاح می‌شوند. خسروشاهی؛ ادامه داد: رویکرد نهاد ناظر مانند یک داور بازی فوتبال باید به‌گونه‌ای باشد که در عین حفظ زیبایی‌های بازی، نتیجه و کم و کیف بازی هم تحت‌تأثیر رفتارهای خارج از مقررات قرار نگیرد. رئیس کل بیمه‌مرکزی، با تأکید بر اینکه صنعت بیمه فقط بیمه‌مرکزی نیست، گفت: از رسانه‌های سراسری انتظار می‌رود که برای دریافت اخبار و اطلاعات بیمه‌ای فقط به بیمه‌مرکزی اکتفا نکنند و از سایر ارکان بیمه مانند سندیکای بیمه‌گران و شرکت‌ها نیز استفاده کنند. وی اضافه کرد: بیمه‌مرکزی نظارتی بر فعالیت رسانه‌هایی که در حوزه بیمه فعالیت می‌کنند ندارد و صنعت بیمه اطلاعات و اخبار خود را از طرق مختلف به اطلاع مردم می‌رساند. او در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی بخش بیمه با بخش‌هایی مانند بانک و بورس این است که اغلب فعالان بخش بیمه، به صورت خصوصی و به شکل ذره‌ای اما افقی و گسترده در اقتصاد نقاط کشور با رویکردی نسبتاً درون‌گرا فعالیت می‌کنند. رئیس کل بیمه‌مرکزی در بخش پایانی صحبت‌های خود توضیحاتی درخصوص سوابق و مشکلات مربوط به پرداخت خسارت افت قیمت خودرو و خودروهای نامتعارف ارائه داد.

اصلاحات آیین‌نامه گزارشگری و افشای اطلاعات مؤسسات بیمه ابلاغ شد

خبر دیگر از بیمه‌مرکزی اینکه مصوبه مربوط به اصلاح آیین‌نامه گزارشگری و افشای اطلاعات مؤسسات بیمه، به‌عنوان مکمل آیین‌نامه شماره ۸۸/۱، برای اطلاع و اجرا به مؤسسات و شرکت‌های بیمه ابلاغ شد. مصوبه مربوط به اصلاح آیین‌نامه گزارشگری و افشای اطلاعات مؤسسات بیمه، به‌عنوان مکمل آیین‌نامه شماره ۸۸/۱، برای اطلاع و اجرا به مؤسسات و شرکت‌های بیمه ابلاغ شد. با ابلاغ این مصوبه تهیه صورت‌های مالی ماهانه شرکت‌های بیمه طبق دستورالعملی که حداکثر ظرف مدت سه ماه توسط بیمه‌مرکزی با همکاری سندیکای بیمه‌گران ایران تدوین خواهد شد ارائه خواهد گردید.