جولان کالاهای خارجی در نمایشگاههای بهاره درحالی که نمایشگاههای بهاره با شعار حمایت از تولید داخل شروع بهکار کرده است، در میان غرفهها جنسهای خارجی بسیاری به چشم میخورد. به گزارش میزان، با نزدیک شدن به پایان سال و نوروز، شهر حال و هوای دیگری به خود میگیرد و مردم برای تهیه مایحتاج خود به […]
جولان کالاهای خارجی در نمایشگاههای بهاره
درحالی که نمایشگاههای بهاره با شعار حمایت از تولید داخل شروع بهکار کرده است، در میان غرفهها جنسهای خارجی بسیاری به چشم میخورد.
به گزارش میزان، با نزدیک شدن به پایان سال و نوروز، شهر حال و هوای دیگری به خود میگیرد و مردم برای تهیه مایحتاج خود به نقاط مختلف شهر مراجعه میکنند.
در این میان برگزاری نمایشگاههای بهاره در پایان سال برای تأمین نیاز مردم گام مثبتی به شمار میرود که افراد برای تهیه تمام مایحتاج خود به این نمایشگاهها رجوع کنند.
از طرفی اینگونه نمایشگاهها برای عرضه مستقیم محصولات و کالاهای داخلی به تولیدکنندگان کمک میکند که از نقاط مختلف کشور برای ارایه محصولات خود غرفهای اجاره کرده و مشغول بهکار شوند.
در کنار عرضه مستقیم کالاهای مورد نیاز و اساسی به خانوار، تخفیفهای ۵ تا ۲۵ درصدی به کالاها در نمایشگاهها، افراد زیادی را به سمت غرفهها سوق میدهد و بسیاری از مردم با توجه به قیمت محصولات از خرید خود راضی هستند.
لازم به ذکر است که محصولات ارایه شده در نمایشگاه زیر نظر بازرسین و با قیمتهای مصوب به فروش میرسند و برخی از اقلام پایینتر از قیمت اقلام در مغازههای شهر به فروش میرسند.
در این بین با گذر از کنار غرفه لوازم و منسوجات آشپزخانه که هرساله در نمایشگاه حضور دارند، کالاهایی به چشم میخورد که مارکهای خارجی بروی آن نظر هر بینندهای را جلب میکند.
کالاهایی که نمونههای داخلی آن در داخل کشور تولید میشوند و در غرفههای دیگر این نمایشگاه برای عرضه محصولات خود حضور پیدا کردهاند.
همچنین این نکته حایز اهمیت است که باوجود قیمت پایین نمونه داخلی نسبت به محصولات خارجی بازهم عدهای به دنبال جنس خارجی بوده و غرفههای عرضه محصولات داخلی مشتری کمتری را به خود میبینند.
چندی پیش علیفاضلی، رییس اتاق اصناف ایران در همین راستا از تدوین شاخصههای خاصی برای برگزاری نمایشگاههای بهاره خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از تولید داخل، هیچ کالای خارجی در نمایشگاههای بهاره عرضه نمیشود مگر آنکه در آن بخش، کالای تولید داخل وجود نداشته باشد.
حال جای سؤال دارد که برگزاری چنین نمایشگاههای که برای عرضه محصولات داخلی و حمایت از تولید داخل برپا میشوند چرا توان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی سلب میکنند و به محیطی برای عرضه محصولات خارجی تبدیل شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.