معاون مسافری راهآهن جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه متوسط سن واگنهای مسافری به ۳۰ سال رسیده است، گفت: عدم جذابیت سرمایهگذاری برای بخشخصوصی و قیمتگذاری دستوری، دو عامل اساسی عدم توسعه کافی واگنهای مسافری در سالهای گذشته بوده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی؛ در مراسم تکریم […]
معاون مسافری راهآهن جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه متوسط سن واگنهای مسافری به ۳۰ سال رسیده است، گفت: عدم جذابیت سرمایهگذاری برای بخشخصوصی و قیمتگذاری دستوری، دو عامل اساسی عدم توسعه کافی واگنهای مسافری در سالهای گذشته بوده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی؛ در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل راهآهن تهران، به تشریح اولویتها و سیاستهای شرکت راهآهن پرداخت و افزود: ارائه خدمات مطلوب به مردم و مشتریان صنعت ریلی، رویکرد اصلی راهآهن و بزرگترین وظیفه و اولویت راهآهن است. وی بیان داشت: در حالحاضر سهم راهآهن در حمل بار کل کشور، حدود هشت درصد است و باید تلاش کنیم تا به کمک یکدیگر و با جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی، سهم حملونقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰ درصد برسانیم. موسوی؛ سهم راهآهن در جابهجایی مسافر را نیز حدود ۱۰ درصد اعلام و تأکید کرد: به دلیل عدم جذابیت سرمایهگذاری برای بخشخصوصی و قیمتگذاری دستوری، اقدامات کمتری در بخش توسعه واگنهای مسافری انجام شده، بهگونهای که تعداد سالنهای مسافری از دوهزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۱۳۸۹ به ۹۳۰ دستگاه در سال ۱۴۰۳ رسیده و متوسط سن واگنهای مسافری نیز به ۳۰ سال رسیده است. به گفته این مقام مسئول، دومین رویکرد شرکت راهآهن، ارتقای ایمنی است زیرا ایمنی، برند و نشان راهآهن است و باید با نظارت بر امور و رفتار نیروی انسانی و برنامهریزی خوب، سفر ایمن و خاطرهانگیزی برای مسافران و زائرین امام رضا(ع) رقم بزنیم.
دیدگاه بسته شده است.