نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، بر حذف قیمتگذاری دستوری در خودروسازی همزمان با واردات خودرو به کشور تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، سیدمحمد جمالیان؛ عنوان کرد: متأسفانه تفاوت فاحش قیمت خودرو با نرخ جهانی به یکی از دغدغههای مردم در حوزه خودروسازی تبدیل شده است. وی تصریح کرد: وقتی مردم خودروهای خارجی در […]
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، بر حذف قیمتگذاری دستوری در خودروسازی همزمان با واردات خودرو به کشور تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، سیدمحمد جمالیان؛ عنوان کرد: متأسفانه تفاوت فاحش قیمت خودرو با نرخ جهانی به یکی از دغدغههای مردم در حوزه خودروسازی تبدیل شده است. وی تصریح کرد: وقتی مردم خودروهای خارجی در کشورهای حوزه خلیجفارس را با همان قیمت خودروهای داخلی تهیه میکنند، قاعدتاً با این سؤال مواجه میشوند که چرا قیمت خودرو داخلی با خودرو خارجی برابری میکند که به نظر میرسد میزان سود شرکتهای خودروساز داخلی بیش از خودروسازان دنیاست. نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عوامل متعددی در افزایش بهای تمام شده خودرو دخیل هستند، افزود: رشد نرخ مواد اولیه و خرید آن با نرخ دلار آزاد توسط قطعهسازان را میتوان از عوامل مؤثر بر افزایش قیمت تمام شده خودرو برشمرد. جمالیان؛ بر ضرورت حذف قیمتگذاری دستوری همزمان با واردات خودرو تأکید کرد و گفت: حذف قیمت دستوری زمانی میتواند به بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کمک کند که فضای رقابتی را در بازار خودرو شاهد باشیم. ایجاد رقابت در خودروسازی نیز تنها در صورت آزادسازی واردات خودرو امکانپذیر است.
گروه خودرو- با شروع سال جدید و تغییر نرخ محاسبه ارز مورد نیاز خودروسازان، باعث شده عملاً خودروسازان داخلی بیش از پیش در مرداب زیاندهی غرق شوند و همین موضوع سبب شده که طی چند روز اخیر شاهد گروکشیهایی از سوی خودروسازان داخلی باشیم و تا به هر نحو و ترتیبی است حرف خود را […]
مهدی قرهداغلی -با وجود تصمیم دولت برای واگذاری کامل سهام خود در صنعت خودرو و خروج از ترکیب مدیریت شرکتهای خودروساز، فرآیند قیمتگذاری این محصول همچنان تابع ضوابط و مقررات خاص و تحت نظارت نهادهای قانونی است. به گزارش مناقصهمزایده، این در حالی است که براساس مصوبه شورایرقابت در بهمن ۱۴۰۲، با اصلاح دستورالعمل تنظیم […]
مهدی قرهداغلی -قیمتگذاری دستوری همواره عامل زیانسازی صنایع به حساب میآید و بهطور کلی هر صنعتی با قیمتگذاری دستوری یک قدم به عقب برمیدارد. از اواخر دهه ۱۳۸۰ بود که برای کنترل قیمتها و حمایت از مصرفکننده قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو به اجرا در آمد. این اقدام طی این سالها نهتنها به نفع مصرفکنندگان […]
در حالی طی سالهای اخیر، صنعت خودرو با چالشهای مزمن تولید و زیان انباشته دستوپنجه نرم میکند که خرداد ۱۴۰۴ بهعنوان ماهی سرنوشتساز برای تعیینتکلیف، یکی از اصلیترین گرههای این صنعت یعنی قیمتگذاری دستوری مطرح شده است. به گزارش ایسنا، معاون وزیر صمت، در این خصوص ضمن انتقاد صریح از نظام قیمتگذاری دستوری خودرو، از […]
دیدگاه بسته شده است.