عضو کمیسیون برنامه، بودجه خبر داد:افزایش تولید فرآورده‌های نفتی درگرو توسعه صنایع پالایشی

   اسماعیل جلیلی گفت: توسعه صنایع پالایشی به سبب آن که تولید انواع فرآورده را افزایش می‌دهد، عواید اقتصادی فراوانی به نسبت صادرات مواد اولیه برای کشور ایجاد می‌کند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌و‌گو با شانا، توسعه صنایع پالایشی را برای کشور با اهمیت خواند و گفت: به‌طور حتم، طرح‌های تولیدی مربوط […]

 

 اسماعیل جلیلی گفت: توسعه صنایع پالایشی به سبب آن که تولید انواع فرآورده را افزایش می‌دهد، عواید اقتصادی فراوانی به نسبت صادرات مواد اولیه برای کشور ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌و‌گو با شانا، توسعه صنایع پالایشی را برای کشور با اهمیت خواند و گفت: به‌طور حتم، طرح‌های تولیدی مربوط به بنزین، دارای اولویت است زیرا نیاز کشور را از داخل تأمین می‌کند.

ایران امسال برای نخستین مرتبه به صادرات پایدار فرآورده به‌ غیر از بنزین رسید و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی طرح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، کشورمان نیز در فهرست صادرکنندگان بنزین قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ افزود: یکی از مزیت‌های اقتصادی کشورمان تولید فرآورده‌های باکیفیت است، زیرا وجود منابع غنی نفت و گاز این ظرفیت را برای کشور ایجاد کرده است تا با سرمایه‌گذاری اثربخش به تولید فرآورده پرداخت.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: حرکت به سمت صادرات فرآورده به‌جای مواد اولیه، عواید بیش‌تری برای کشور ایجاد می‌کند؛ بنابراین تقویت سازوکارهای منتهی به توسعه صنایع پالایشی، دارای توجیه اقتصادی است.

 

دو بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌طور مستقیم به موضوع افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی اشاره می‌کند.