مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ۹۲درصد زیرسازیهای راهآهن رشت-قزوین انجام شده است. به گزارش ایسنا راهآهن ۱۶۴کیلومتر است. بخش اعظم ریلگذاری راهآهن قزوین انجام شده است و امسال سرعت ریلگذاری و میزان پیشرفت فیزیکی راهآهن در بخش ریل گذاری روند مطلوبتری به خود خواهد گرفت. ۵ ایستگاه اصلی و ۳ ایستگاه فرعی در […]
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ۹۲درصد زیرسازیهای راهآهن رشت-قزوین انجام شده است.
به گزارش ایسنا راهآهن ۱۶۴کیلومتر است. بخش اعظم ریلگذاری راهآهن قزوین انجام شده است و امسال سرعت ریلگذاری و میزان پیشرفت فیزیکی راهآهن در بخش ریل گذاری روند مطلوبتری به خود خواهد گرفت.
۵ ایستگاه اصلی و ۳ ایستگاه فرعی در راهآهن رشت-قزوین وجود دارد، برخی از این ایستگاهها بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، البته راهآهن رشت جزو ایستگاههایی نیست که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته باشد.
علی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه ۹۲درصد زیرسازیهای راهآهن رشت-قزوین انجام شده است، گفت: ریلگذاریها از سمت قزوین در حال انجام است و در رشت نیز ریل گذاری که به تازگی شروع شده، از سرعت مناسبی برخوردار است.
وی اضافه کرد: عزم جدی از سوی وزارتخانه برای اتمام راهآهن رشت –قزوین وجود دارد و پیشبینی میشود برای ادامه ساخت راهآهن در سال ۹۵ هم سرعت خوبی داشته باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در خصوص ساخت این راهآهن در شهرستان انزلی با بیان اینکه این کار ۳ فاز انجام میشود که فاز اول آن بهطور ۱۷کیلومتر از سمت رشت آغاز شده است، تصریح کرد: دو فاز بعدی هم تلفیق شده و مناقصه این دوفاز تلفیق شده در حال انجام است تا پیمانکار آن مشخص شود.
وی در مورد بخش راهآهن گیلان در آستارا افزود: هنوز هیچ مناقصهای در این خصوص انجام نشده است.
نجفی استاندار گیلان نیز با اشاره به اینکه بیش هزار ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای راهآهن رشت – قزوین هزینه شده است، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر به اعتبار نیاز داریم تا راهآهن رشت-قزوین به اتمام برسد.
وی اضافه کرد: امسال برای ادامه ساخت این راهآهن ۲۸۰میلیارد تومان اختصاص یافته بود که تاکنون ۱۸۰میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه پیشبینی میشود سوت قطار تا پایان سال ۹۵ در گیلان شنیده شود، در ادامه به مشکلات اقتصادی امروز کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه مشکلات اعتباری وجود دارد اما انگیزهها برای به بهرهبرداری رسیدن راهآهن – رشت – قزوین بالاست و با توجه به برنامه زمانبندی خوبی که شرکت پیمانکار دارد، به نظر میرسد به موقع هدف مورد نظرمان محقق شود و با اتمام ساخت این راهآهن مسیر راه قزوین -رشت یک ساعته طی خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.