پروژه ملی دولت الکترونیک ایران آماده خدمت‌رسانی است

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران پروژه ملی دولت الکترونیک ایران آماده خدمت‌رسانی است نصرا… جهانگرد گفت: مرحله نخست پروژه ملی دولت الکترونیک به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای رشد بهره‌وری و افزایش خدمات‌رسانی آماده بهره‌برداری است. نصرا… جهانگرد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اکنون همه زیرساخت‌های لازم در این پروژه آماده شده است و […]

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران

پروژه ملی دولت الکترونیک ایران آماده خدمت‌رسانی است

نصرا… جهانگرد گفت: مرحله نخست پروژه ملی دولت الکترونیک به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای رشد بهره‌وری و افزایش خدمات‌رسانی آماده بهره‌برداری است.

نصرا… جهانگرد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اکنون همه زیرساخت‌های لازم در این پروژه آماده شده است و با بهره‌برداری از آن مردم خواهند توانست بسیاری از خدمات مورد نیاز خود از دستگاه‌های دولتی را بر بستر اینترنت دریافت کنند.

منظور از دولت الکترونیک اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی به موقع، دقیق و کارا در ۲۴ ساعت شبانه روز، ۷ روز هفته و همه ماه‌های سال از طریق وسایل ارتباطی گوناگون مانند تلفن و اینترنت است.

دولت الکترونیک به ‌کارگیری فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف دولت برای افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح خدمات رسانی است و مهم‌ترین نتیجه این امر، افزایش رضایت مردم را دربر خواهد داشت.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به تازگی اعلام کرد: اقدام‌های بسیار گسترده‌ای درباره دولت الکترونیک انجام شده و به‌زودی از آن بهره‌برداری می‌شود.

وی ضمن تأکید بر لزوم افزایش سهم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) کشور تا پایان برنامه ششم توسعه، دولت الکترونیک را یکی از مؤثر‌‌ترین راه‌های افزایش سهم بازار بخش خصوصی دانست.

پیشتر معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با ایرنا، موضوع دولت الکترونیک را ایجاد تحول، بازآفرینی، بازمهندسی، بهبود کارآیی و اثر بخشی نظام اداری ایران بیان کرد

رضا باقری اصل افزود: استفاده از فناوری‌های تازه ارتباطی و اطلاعاتی در دولت الکترونیک به ویژه اینترنت برای ارایه خدمت به شهروندان با کم‌ترین هزینه و رضایتمندی بیش‌تر پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: دولت الکترونیک در واقع راهکار میانبری برای ایجاد تحول در نظام اداری کشور است که در اصل ۴۴ قانون اساسی برآن تأکید شده است.

به گفته باقری اصل، نظام اداری ایران براساس دو شاخص بودجه و نیروی انسانی تغییر نیافته و افزایش سالانه هزینه‌های دولت و افزایش بدنه و نیروی انسانی نشان می‌دهد که تاکنون اقدام مؤثری برای تحول نظام اداری و کارآمدی آن انجام نشده است.

 

متخصصان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای کامل دولت الکترونیک در کشور را ضروری ارزیابی می‌دانند و در حقیقت دولت الکترونیک را یکی از راه‌های مبارزه با فساد در کشور می‌دانند.