پاسخ به منتقدان حجمخوری اینترنت همراه؛ یک ماه دیگر وزیر ارتباطات گفته است که نتیجه بررسیهای کمیته رسیدگی به شکایت از بستههای اینترنتی تا یک ماه آینده اعلام میشود. به گزارش ایسنا، پایان زودهنگام حجم بستههای اینترنت در موارد متعدد گلایه برخی از کاربران اینترنت کشور را به دنبال داشته است البته در این زمینه […]
پاسخ به منتقدان حجمخوری اینترنت همراه؛ یک ماه دیگر
وزیر ارتباطات گفته است که نتیجه بررسیهای کمیته رسیدگی به شکایت از بستههای اینترنتی تا یک ماه آینده اعلام میشود.
به گزارش ایسنا، پایان زودهنگام حجم بستههای اینترنت در موارد متعدد گلایه برخی از کاربران اینترنت کشور را به دنبال داشته است البته در این زمینه از سوی مسؤولان تأکیدهای مختلفی مبنی بر لزوم کسب آگاهی مشترکان از نحوه مصرف اینترنت صورت میگیرد.
طی سالهای گذشته به دنبال ارایه اینترنت پهن باند از سوی اپراتورهای غالب تلفن همراه شرایطی ایجاد شد تا ضریب نفوذ اینترنت به یکباره با رشدی قابل توجه همراه شود و تعداد کاربران افزایشی چشمگیر داشته باشد.
بر همین اساس رقابت در بازار اپراتورهای موبایل شدید شده و هر یک از اپراتورها تلاشهای متعدد بهکار گرفتند تا با ارایه بستههای مختلف تشویقی در جذب حداکثری مشترکان گام بردارند، وزارت ارتباطات نیز اقدامات متعددی در راستای تعدیل تعرفه دسترسی به اینترنت موبایل صورت داد تا با فراهم شدن مجموع شرایط دسترسی مردم به این خدمات بیشتر شود.
حال بخش قابل توجهی از شهروندان به اینترنت دسترسی داشته و هر یک جزو کاربران یکی از اپراتورهای اینترنت به شمار میروند، در این میان با توجه به سهولت دسترسی استقبال مردم از اینترنت همراه نسبت به سایر شیوهها بیشتر بوده است. اما این شیوه دسترسی در موارد متعدد موجب شده مشترکان هر ۳ اپرتور موبایل (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در مواردی از پایان زودهنگام بستههای اینترنت خود گلایه کنند.
پیگیری رسانهای این موضع پیش از این بهطور معمول با این پاسخ مواجه میشد که مشترکان باید در نحوه استفاده خود دقت کنند و نظارتهای صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات گواه آن است که فعالیت اپراتورها در این زمینه مشکلی ندارد.
اما پس از طرح گلایههای برخی کاربران بر روی شبکههای اجتماعی وزیر ارتباطات در نهایت موجب شد محمودواعظی از تشکیل کمیتهای برای بررسی وضعیت حجم اینترنت اپراتورها و نحوه محاسبه آن خبر دهد.
وی در عین حال از مردم خواسته بود اطلاعات دقیق از مشکلات خود را به سامانه و شماره تلفن ۱۹۵ اعلام کنند.
اکنون کمتر از یک هفته از انتشار خبر تشکیل این کمیته میگذرد اما در پیگیری آخرین وضعیت فعالیتهای این کمیته وزیر ارتباطات در پاسخ به رسانهها تأکید کرده است: اولین گزارشی که این کمیته از رصد آنلاین استفاده کاربران اینترنت داشته نشان میدهد اتفاق ویژهای در این خصوص روی نداده و این تنها احساس کاربر است که اینترنتش زود تمام میشود. در گذشته کاربران از یک بسته اینترنت بیشتر برای متن استفاده میکردند اما امروز یک بسته اینترنت بیشتر برای دانلود ویدیو و حتی کتاب صرف میشود.
وی با تأکید بر اینکه تعداد کاربران اینترنت بسیار زیاد است و دلیلی برای کمفروشی اپراتورها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: محاسبه استفاده کاربران از اینترنت دستی نبوده و هوشمند است و به همین دلیل ما معتقد نیستیم که کم فروشی صورت میگیرد اما با این حال بهکاربران توصیه میکنیم اپلیکیشنی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای نشان دادن میزان مصرف اینترنت کاربران راهاندازی کرده است را دانلود کنند تا به صورت شفاف میزان مصرف شان را رویت کنند.
واعظی در پایان با توصیه به مردم برای استفاده از محتوای داخلی و سایتهای بومی در بستر شبکه ملی اطلاعات تأکید کرد: نتیجه کمیته بررسی شکایت از بستههای اینترنتی تا یک ماه آینده اعلام میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.