بازار سنجی، بازاریابی و بازارسازی قانون‌های صادرات هستند

صادرکننده نمونه کشور بازار سنجی، بازاریابی و بازارسازی قانون‌های صادرات هستند یک صادرکننده نمونه ممتاز، مسیر صادرات را شامل بازار سنجی، بازاریابی و بازارسازی برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی باید خودشان ریل‌گذاری جاده‌های جدید را انجام دهند و بازارهای جدید پیدا کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، محمدامین حاج‌کاظمیان در […]

صادرکننده نمونه کشور

بازار سنجی، بازاریابی و بازارسازی قانون‌های صادرات هستند

یک صادرکننده نمونه ممتاز، مسیر صادرات را شامل بازار سنجی، بازاریابی و بازارسازی برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی باید خودشان ریل‌گذاری جاده‌های جدید را انجام دهند و بازارهای جدید پیدا کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، محمدامین حاج‌کاظمیان در سومین سمپوزیوم جوانان و ثروت آفرینی با محوریت صادرات در اتاق بازرگانی، صادرکننده را یک هنرمند دانست و اظهار کرد: صادرکننده باید بتواند با وضعیت بازار خود را تطبیق دهد؛ مانند یک نوازنده که در شرایط گوناگون و براساس محیط به نوازندگی می‌پردازد.

وی خطاب به جوانان گفت: در استفاده از منابع مالی تلاش کنید از تسهیلات بانکی کم‌تر استفاده کنید و با دارایی خود گام‌بردارید. یک شرکت صادراتی بیش‌تر از پول به اعتبار در بازار داخلی و خارجی نیاز دارد و تصور نکنید که با پول می‌توانید همه کاری انجام بدهید.

این صادرکننده نمونه کشور خاطرنشان کرد: آنچه اعتبار یک صادرکننده را مخدوش می‌کند مسؤولیت ناپذیری آنان در قبال مشتریان است و تحریم‌های اقتصادی کار را برای صادرکنندگان سخت‌تر کرد ولی غیرممکن نساخت.

حاج‌کاظمیان گفت: برای تداوم صادرات باید یک تیم هوشمند در بنگاه اقتصادی تشکیل شود و مدیر باید در وسط میدان کار حضور مستمر و مداوم داشته باشد.

در ادامه دبیر سومین سمپوزیوم جوان و ثروت آفرینی گفت: معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در نظر دارد سمپوزیوم با رویکرد احصای مشکلات جوانان در حوزه توسعه بازار‌ها و اصلاح نگرش‌های صادراتی و همچنین ارایه ایده‌های جدید توسعه صادرات کسب‌وکارهای کوچک برگزار کند.

محمدرضا غفرالهی افزود: چالش‌‌ها و مشکلات حول بحث صادرات به‌وسیله نظرسنجی انجام‌شده در بین ۶۰ درصد جوانان بازرگان اصفهان ارایه شده که نهایتاً در کارگروه‌های مربوطه دسته‌بندی شده است. برنامه سمپوزیوم شامل ۴ کارگاه آموزشی و ۵ کارگروه آموزشی است که طی دو روز برگزار می‌شود و نتایج آن در آیین اختتامیه ارایه می‌شود.

شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی بر پروژه‌های عراق و سوریه تمرکز کنند

همچنین دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی آذربایجان‌شرقی گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی بخشی از توانمندی شرکت‌های پیمانکاری است که بخشی از صادرات ایران را شامل می‌شود.

ناصرانزلی‌چی افزود: برای خدمات فنی و مهندسی ۶ روش (ILT) مناقصه بین‌المللی، (SSC) ترک تشریفات مناقصه، EPC)) مهندسی، تأمین کالا، ساخت و اجرا، Epcf)) مهندسی، تأمین کالا و ساخت، اجرا و تأمین مالی، ((BOT ساخت، بهره‌برداری و انتقال، BLT)) ساخت، اجاره، واگذاری؛ وجود دارد که شرکت پیمانکاری باید با آن آشنایی کامل داشته باشند.

وی افزود: رتبه‌بندی شرکت‌های پیمانکاری در سازمان‌های متولی می‌تواند به کسب پروژه‌های پیمانکاری در سایر کشور‌ها کمک کند. شرکت خدمات فنی و مهندسی قبل از حضور مناقصات بین‌المللی باید بدانند که کشور هدف در کدام‌ یک از کنوانسیون‌های بین‌المللی عضو است تا در صورت بروز اختلاف و مسأله بتواند از آن کنوانسیون و بخش‌های حقوقی آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OELD)، کانون بین‌المللی مهندسان مشاوره، پیمان عمومی تجارت جهانی(GAT) و انستیتوی مهندسان عمران (ICE) می‌تواند از خدمات فنی و مهندس شرکت‌ها در کشور‌ها حمایت کند.

 

گفتنی است ۵ کارگروه تخصصی فرهنگ صادرات، آموزش و مشاوره و صادرات، راندمان تولید پایین، عملکرد تشکل‌های صادراتی و روابط بین‌الملل و بانکی به بررسی مسایل و فرصت‌های پیش روی صادرکنندگان جوان استان اصفهان می‌پردازد.