نماینده رئیسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور، با اشاره به اینکه در سیاست توسعه دریامحور این مسائل باید بهطور جدی دنبال شود تا در پایان ۲۰۲۵ و آغاز ۲۰۲۶ بتوانیم ۴۰ میلیون تن بار روسیه را تحویل گرفته و به خلیجفارس و دریای عمان منتقل کنیم، گفت: سیاست دولت بهرهگیری از بخشخصوصی در […]
نماینده رئیسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور، با اشاره به اینکه در سیاست توسعه دریامحور این مسائل باید بهطور جدی دنبال شود تا در پایان ۲۰۲۵ و آغاز ۲۰۲۶ بتوانیم ۴۰ میلیون تن بار روسیه را تحویل گرفته و به خلیجفارس و دریای عمان منتقل کنیم، گفت: سیاست دولت بهرهگیری از بخشخصوصی در توسعه دریامحور است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی عبدالعلیزاده؛ در بازدید از مجتمع بندری انزلی، اظهار داشت: سیاست دولت تکیه کامل بر توان بخشخصوصی است که خوشبختانه در دولتهای گذشته نیز همین رویکرد دنبال شده و هم اکنون نیز در بندر انزلی شاهد سرمایهگذاری چشمگیر بخشخصوصی هستیم. وی افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری مجتمع بندری انزلی با استفاده از ظرفیت بخشخصوصی افزایش یافته و در سایر بنادر شمالی همچون کاسپین و امیرآباد نیز فعالیت بخشخصوصی افرایش پیدا خواهد کرد. نماینده رئیسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور، با اشاره به بندر آستارا، خاطرنشان کرد: این بندرخصوصی دارای مشکلاتی در بخش لایروبی و انباشت رسوبات است که اکنون لایروب در این بندر مستقر شده و بهزودی عملیات لایروبی آن آغاز خواهد شد و در آیندهای نزدیک شاهد پذیرش کشتی در بندر آستارا خواهیم بود. وی با بیان اینکه در تمام جهان بخشخصوصی عملکردی به مراتب بهتر از دولت دارد، تصریح کرد: سیاست دولت در توسعه دریامحور با تکیه بر ظرفیت و توان بخشخصوصی و تسهیل حضور آنان در زمینههای گوناگون خواهد بود. عبدالعلیزاده؛ با اشاره به اینکه در اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور، فعال کردن کریدور شمال به جنوب با قوت و جدیت پیگیری میشود، عنوان کرد: خوشبختانه از بندرعباس در جنوب تا بنادر انزلی، کاسپین و امیرآباد در شمال خطوط ریلی کشیده شده است لذا این بنادر ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت و مناسبات اقتصادی دارند. نماینده رئیسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور، ظرفیت مجتمع بندری انزلی را بسیار مناسب دانست و گفت: این بندر هماکنون ظرفیت پذیرش ۱۰ میلیون تن کالا در سال را دارد و به خوبی فعالیتهای تجاری خود را انجام میدهد. وی ادامه داد: با افزودن ظرفیت بندر امیرآباد و کاسپین به بندر انزلی شاید بتوان برای سال ۲۰۲۵ به کشور روسیه اعلام کرد بنادر ایران در کرانه خزر ظرفیت تخلیه و بارگیری نزدیک به ۲۰ میلیون تن کالا را دارند و این شرایط فراهم است که کالاها از طریق حملونقل ترکیبی به بندرعباس منتقل شده و از طریق کشتی به مقصد نهایی ارسال شود و برای نخستینبار کریدور شمال – جنوب فعال و بهرهبرداری از آن آغاز شود. عبدالعلیزاده؛ با بیان اینکه در این مسیر، نقاط ضعف حملونقل ترکیبی راهآهن، بنادر، کشتیرانی، ترانزیت و نظایر آن برای نخستینبار آزمایش خواهد شد، تأکید کرد: جابهجایی و انتقال این ۲۰ میلیون تن کالا نقاط ضعف را مشخص میکند تا برای رفع آن اقدام کنیم. نماینده رئیسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور، با اشاره به اینکه در سیاست توسعه دریامحور این مسائل باید بهطور جدی دنبال شود تا در پایان ۲۰۲۵ و آغاز ۲۰۲۶ بتوانیم ۴۰ میلیون تن بار روسیه را تحویل گرفته و به خلیجفارس و دریای عمان منتقل کنیم، بیان داشت: این امر میتواند یک اقدام بزرگ برای کشور باشد و اشتغال و درآمدزایی خوبی در بخش ترانزیت ایجاد کند و آغاز بهرهبرداری از راهبرد جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران باشد. وی اذعان داشت: سیاست توسعه دریامحور گام بلندی است که امسال برای نخستین بار برداشته شد و امیدواریم بتوانیم در این قدم عملکرد موفقی داشته باشیم.
دبیر همایش اقتصاد دریامحور، بیان کرد: از محل توسعه دریامحور امکان رسیدن به رشد اقتصادی ممکن است، اما این اقدام نیازمند سیاست یکپارچه، تقسیم کار ملی و مدیریت چابک است که این وضعیت در سالهای گذشته برقرار نبوده است. به گزارش مناقصهمزایده، حمید آذرمند؛ اظهار داشت: اگر رشد اقتصادی هشت درصدی که در برنامه هفتم […]
معاون اول رئیسجمهور، تصویبنامه هیئت وزیران درباره اصلاح برنامه جامع توسعه دریامحور از جمله تعیین نرخ سود یارانهای تسهیلات مسکن شهرهای ساحلی را ابلاغ کرد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا عارف؛ تصویبنامه جلسه ۲۱ مرداد هیئت وزیران درباره اصلاح برنامه جامع تحقق سیاستهای کلی توسعه دریامحور را به وزارتخانههای راه، صمت، اقتصاد، دفاع، جهاد، نفت، نیرو، […]
حضرت آیتا… خامنهای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی، در شانزدهم آبان ۱۴۰۲ در اجرای بند یک اصل یکصدودهم قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاستهای کلی توسعه دریامحور را برای اقدام به رؤسای قوای سهگانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند. به گزارش مناقصهمزایده، براساس این ابلاغیه قوهمجریه موظف […]
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: دولت در حال تهیه سازوکار اجرایی سند توسعه دریامحور بهعنوان یکی از پیشرانهای مهم اقتصاد کشور است. به گزارش مناقصهمزایده، علیاکبر صفایی؛ افزود: به این ترتیب فضای بسیار خوبی برای مردم و بخشخصوصی برای کسب درآمد و اشتغال بیشتر فراهم خواهد شد. وی همچنین به لایروبی خلیج گرگان اشاره […]
دیدگاه بسته شده است.