وزیر راهوشهرسازی، در نشست مشترک با همتای روس بر دستیابی به هدف ترانزیت ۱۰ میلیون تن بار در مسیر کریدور شمال- جنوب تأکید و خاطرنشان کرد: مسیرهای فعلی کریدور شمال-جنوب ذیل مسیرهای ریلی، جادهای و دریایی از ظرفیت ۲۰ میلیون تنی ترانزیت برخوردار است که باید این ظرفیت فعال شود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل […]
وزیر راهوشهرسازی، در نشست مشترک با همتای روس بر دستیابی به هدف ترانزیت ۱۰ میلیون تن بار در مسیر کریدور شمال- جنوب تأکید و خاطرنشان کرد: مسیرهای فعلی کریدور شمال-جنوب ذیل مسیرهای ریلی، جادهای و دریایی از ظرفیت ۲۰ میلیون تنی ترانزیت برخوردار است که باید این ظرفیت فعال شود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی فرزانه صادق؛ در نشست مشترک با رمان استاراویت؛ وزیر حملونقل فدراسیون روسیه که به صورت ویدیوکنفرانس با ابراز خرسندی از برگزاری جلسات بررسی ساخت راهآهن رشت- آستارا به صورت منظم با حضور نمایندگان دو کشور به تنظیم تفاهمنامه همکاری مشترک و نیز تهیه نقشهراه ۲۰۲۵ که امروز در اختیار طرف روس قرار میگیرد، اشاره و پیشنهاد کرد که هر دو مورد همزمان در تاریخ مشخص به امضاء برسند. وی در ادامه، به توسعه روابط همکاریهای حملونقلی میان دو کشور در قالب کریدور شمال- جنوب اشاره و تأکید کرد: طبق توافقات انجام شده میان دو کشور در سنوات گذشته، دستیابی به هدف ترانزیت ۱۰ میلیون تن بار در مسیر کریدور شمال- جنوب ضرورت دارد و باید ظرفیت ۲۰ میلیون تنی ترانزیت در مسیرهای فعلی کریدور شمال- جنوب ذیل شقوق ریلی، جادهای و دریایی، فعال شود. وزیر راهوشهرسازی، همچنین به فعال شدن شاخه شرقی کریدور شمال- جنوب و ضرورت انجام اقدامات اجرایی در اسرعوقت، تشکیل کمیته حملونقل و امور گمرکی سهجانبه میان ایران- روسیه – جمهوری آذربایجان، لزوم تسهیل صدور ویزا برای رانندگان ناوگان ایرانی، افزایش ظرفیت کشتیرانی تجاری (بار) و گسترش خطوط مسافری در دریای خزر تأکید کرد. صادق؛ دستیابی به نقشهراه جامع حملونقلی میان دو کشور را دستاورد بزرگی دانست که از سوی وزارتخانههای دو کشور در دست اقدام است.
دیدگاه بسته شده است.