توسعه و نوآوری قربانی تغییر مدیران در خودروسازی

نائب‌رئیس انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازان خودروی تهران، ضمن انتقاد از بی‌ثباتی مدیریتی در صنعت خودرو، اظهار داشت: تدوین استراتژی بلندمدت در صنعت خودرو نیازمند مدیریت پایدار در شرکت‌های خودروسازی است. به گزارش خبرخودرو، امیرحسین جلالی؛ مدیریت دولتی و بی‌ثباتی مدیریتی را مشکل اصلی صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: متأسفانه عدم ثبات مدیریتی در […]

نائب‌رئیس انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازان خودروی تهران، ضمن انتقاد از بی‌ثباتی مدیریتی در صنعت خودرو، اظهار داشت: تدوین استراتژی بلندمدت در صنعت خودرو نیازمند مدیریت پایدار در شرکت‌های خودروسازی است. به گزارش خبرخودرو، امیرحسین جلالی؛ مدیریت دولتی و بی‌ثباتی مدیریتی را مشکل اصلی صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: متأسفانه عدم ثبات مدیریتی در دو خودروساز بزرگ موجب شده برنامه‌های توسعه‌ای خودروسازان نیمهتمام باقی مانده و یا به‌طور مداوم تغییر کند، در حالی که تدوین استراتژی بلندمدت در صنعت خودرو نیازمند مدیریت پایدار در شرکت‌های خودروسازی است. وی با بیان اینکه توسعه محصول و نوآوری در این صنعت قربانی تغییر مدیران در خودروسازی شده است، تصریح کرد: عرضه محصولات متنوع و جدید با تغییر مداوم مدیران شرکت‌های خودروسازی امکان‌پذیر نخواهد بود چراکه اصلاح ساختار، ساماندهی امور و تربیت نیروی انسانی ماهر در شرکت‌های خودروسازی با ثبات مدیریتی در صنعت خودرو اتفاق خواهد افتاد. نائب‌رئیس انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازان خودروی تهران، یادآور شد: متأسفانه تبعات منفی ناشی از تغییر مدیران در شرکت‌های خودروسازی گریبانگیر صنعت قطعه‌سازی نیز شده است. جلالی؛ ضمن تأکید بر اهمیت خصوصی‌سازی صنعت خودرو، اظهار داشت: امیدواریم دولت از تصدی‌گری در خودروسازی دست برداشته و به سمت تنظیمگری بازار خودرو حرکت کند، زیرا دولت هیچگاه تولیدکننده خوبی نبوده است. وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به کمبود برق در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و اذعان داشت: اگرچه قطعی گاز و برق برای تولیدکنندگان بسیار آزاردهنده است، اما این قطعی‌های مقطعی هم مردم را متوجه ناترازی انرژی در کشور و اهمیت بهینه‌سازی مصرف خواهد کرد و هم دولت به این موضوع پی خواهد برد که با قیمتگذاری دستوری و تصنعی انرژی قادر به سرمایه‌گذاری در جهت احداث نیروگاه‌های جدید و با بازدهی بالا نخواهد بود. نائب‌رئیس انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازان خودروی تهران، ناترازی انرژی در کشور را ناشی از عدم سرمایه‌گذاری در صنعت آب، برق و گاز دانست و تأکید کرد: شرایط فعلی و ناترازی انرژی در کشور از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، کمااینکه بسیاری از کارشناسان این حوزه نیز در گذشته نسبت به کمبود برق و گاز در کشور هشدار داده بودند. جلالی؛ با بیان اینکه تصدی‌گری دولت در هر صنعتی منجر به ناترازی در آن بخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: دولت باید تنظیمگری و سیاستگذاری و واگذاری امور به بخش‌خصوصی زمینه عرضه کالا‌های باکیفیت و رقابتی را برای مصرف‌کننده فراهم کند.