جعفرزاده ایمن آبادی:وزارت کشاورزی و صنعت در واردات کالا هماهنگ‌تر عمل کنند

  نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این‌که واردات بی‌رویه در صنعت کشاورزی افسار گسیخته است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولیدات کشاورزی است، اما متأسفانه دخالتی در واردات و صادرات ندارد. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درگفت‌وگو با خانه ملت درباره واردات کالاهای مشابه داخلی(کشاورزی) به کشور، گفت: افزایش نرخ بیکاری و ضربه به تولید […]

 

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این‌که واردات بی‌رویه در صنعت کشاورزی افسار گسیخته است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولیدات کشاورزی است، اما متأسفانه دخالتی در واردات و صادرات ندارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درگفت‌وگو با خانه ملت درباره واردات کالاهای مشابه داخلی(کشاورزی) به کشور، گفت: افزایش نرخ بیکاری و ضربه به تولید داخلی با واردات کالاهای مشابه داخلی به کشور رقم می‌خورد که این امر به‌طورحتم می‌تواند در عرصه واردات بهم ریختگی ایجاد کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این‌که دولت باید با ایجاد سازوکاری مناسب از واردات بی‌رویه جلوگیری کند، یادآور شد: وزارت کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید در راستایی واردات کالا به کشور هماهنگ عمل کنند و این در حالی است که وزارت کشاورزی متولی تولیدات کشاورزی است، اما متأسفانه گویا دخالتی در این موضوعات ندارد.

 وی با بیان این‌که دولت با ید به یکپارچه کردن واردات محصولات کشاورزی ورود کند، تصریح کرد: اگر حل این موضوع نیازمند لایحه است، دولت لایحه‌ای را تنظیم و ارایه دهد و اگر دولت نمی‌تواند لایحه‌ای ارایه دهد، مجلس شورای اسلامی طرحی در این زمینه ارایه دهد تا شاهد متضرر شدن تولیدکننده داخلی نباشیم.

صنایع تبدیلی و بسته بندی نیاز اساسی صنعت کشاورزی است

جعفرزاده ایمن‌آبادی، ادامه داد: اگر بدون هماهنگی واردات کالا انجام شود، بدیهی است تولیدات بر روی دست تولیدکننده می‌ماند و از همین رو کشاورز نمی‌تواند محصولات خود را به فروش برسانند و این امر منجر به فشارهای اقتصادی بر کشاورز می‌شود.

وی یادآور شد: صنایع تبدیلی و بسته‌بندی نیاز اساسی صنعت کشاورزی است، زیرا ما اگر می‌خواهیم در چارچوب استانداردهای صادرات محصول را در بازار جهانی عرضه کنیم، باید با بسته‌بندی نوین به نوعی محصول را شناسنامه‌دار کنیم.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که آمار واردات محصولات کشاورزی نگران‌کننده است، یادآور شد: صنعت کشاورزی می‌تواند در عرصه تولید با برنامه‌ریزی کلان خودکفا شود؛ اما در زمینه صادرات نیازمند بسته‌بندی و صنایع تبدیلی کاربردی هستیم تا محصول را با ارزش‌افزوده صادر کنیم.