عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: در شرایطی که با انبوه پروژههای نیمهتمام مواجهیم و تکمیل آنها به اعتباری فراتر از بودجه دولتی نیاز دارد، باید با ایجاد مشوق، زمینه حضور سرمایهگذاران بخشخصوصی را در پروژههای عمرانی فراهم کنیم. به گزارش خانهملت، سیدجمال موسوی؛ با اشاره به چالش تکمیل پروژههای نیمهتمام در کشور، گفت: […]
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: در شرایطی که با انبوه پروژههای نیمهتمام مواجهیم و تکمیل آنها به اعتباری فراتر از بودجه دولتی نیاز دارد، باید با ایجاد مشوق، زمینه حضور سرمایهگذاران بخشخصوصی را در پروژههای عمرانی فراهم کنیم. به گزارش خانهملت، سیدجمال موسوی؛ با اشاره به چالش تکمیل پروژههای نیمهتمام در کشور، گفت: در حالحاضر، بیش از هفت هزار پروژه نیمهتمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها نیاز به اعتباری فراتر از توان بودجه دولتی داریم. با این شرایط، تنها راهحل، استفاده از ظرفیتهای بخشخصوصی است. باید با ارائه مشوقهای مناسب و ایجاد اعتماد، زمینه حضور سرمایهگذاران را در پروژههای عمرانی فراهم کنیم. موسوی؛ در ادامه به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: بخشخصوصی میتواند نقش پررنگی در پیشبرد این طرح داشته باشد. ظرفیتهای موجود در این بخش، اگر بهدرستی مدیریت شوند، میتوانند به تحقق اهداف تولید انبوه مسکن کمک کنند. این امر نهتنها به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن کمک میکند، بلکه تأثیر مستقیمی بر کاهش بحران مسکن در کشور خواهد داشت. این نماینده مردم در مجلس، تأمین زیرساختهای لازم را یکی از ارکان اصلی رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه دانست و افزود: سرمایهگذاری در زیرساختها، موتور محرکه اقتصاد محسوب میشود. در همین راستا، سازمان برنامه و بودجه کشور وظیفه راهبری توسعه الگوی مشارکت عمومی-خصوصی را برعهده دارد. با استفاده از این الگو، میتوان هماهنگی مؤثری میان دولت، بخش عمومی و خصوصی ایجاد کرد تا پروژهها با سرعت و کیفیت بیشتری به سرانجام برسند. موسوی؛ با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته در این زمینه، گفت: بررسی الگوی کشورهای پیشرفته نشان داد که اگر بسترهای لازم مبتنی بر شیوههای نوین مالی و مدیریتی فراهم شود و دولت به تعهدات خود پایبند باشد، میتوان اعتماد فعالان اقتصادی را جلب کرد. چنین رویکردی زمینهساز ارتباط پایدار بین دولت، بخشخصوصی و عمومی خواهد بود و در نتیجه، رشد و شکوفایی اقتصادی پایدار را به همراه داشت. عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، در پایان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و عواملی مانند تورم و نوسانات ارزی، سرمایهگذاران تنها در صورت وجود جاذبه و اعتماد کافی، پروژهها را انتخاب خواهند کرد. متأسفانه در حالحاضر، این شرایط فراهم نشده و به همین دلیل، بخشخصوصی تمایل چندانی به سرمایهگذاری ندارد. کمیسیون عمران مجلس بهزودی جلساتی را برای بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه مسکن، راه و حملونقل برگزار خواهد کرد تا موانع موجود شناسایی و رفع شوند و مسیر برای حضور بخشخصوصی هموار شود.
مرحم ۵۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت بر زخم پروژههای عمرانی!علی غلامفراهانی- کافی است وقتی در شهرتان قدم میزنید دقت کنید تا پروژههایی را ببینید که بعد از سالها و بعضاً دهههاست که همچنان خاک میخورند! پروژههایی که حتی اگر همین امروز هم افتتاح شوند، نمیتوانند کارایی خاصی را داشته باشند، زیرا زمان فاکتور مهمی برای […]
وزیر راهوشهرسازی، گفت: اگر اجرای پروژههای عمرانی «اقتصاد پایه» نباشد، نمیتوان از اَبَرچالش کمبود منابع عبور کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، فرزانه صادق؛ در دومین نشست «شورای مشورتی اقتصادی» با اشاره به اینکه تاکنون این وزارتخانه و دیگر بخشهای دولتی با دریافت بودجههای سالانه از سازمان برنامه و بودجه به دنبال […]
شهردار تهران، از اجرای پروژههای حملونقلی و عمرانی توسط شهرداری تهران در سوریه طی تفاهمنامه با تعدادی از استانداران سوریه خبر داد. علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، در گفتگو با مهر، درباره سفرش به سوریه و اینکه آیا قرار است شهرداری تهران در سوریه پروژه عمرانی اجرا کند؟ اظهار داشت: تفاهمنامههایی در سفر اخیر به سوریه […]
وزیر پیشنهادی راهوشهرسازی، بر اهمیت تمرکز بر نقش تنظیمگری و تسهیلگری این وزارتخانه به جای تصدیگری تأکید کرد و گفت: میتوان زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخشخصوصی و انحصارزدایی و توسعه مشارکت عمومی-خصوصی بهویژه در رابطه با تکمیل پروژههای نیمهتمام و آغاز پروژههای مقیاس بزرگ را فراهم کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت […]
دیدگاه بسته شده است.