مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: بیشتر از ۵۰ هزار فروند شناور با ظرفیتهای بیشتر و کمتر از ۱۵۰۰ gt در کشور ثبت شده است که با اخذ گواهینامه فنی و ایمنی معتبر میتوانند تردد کنند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صداوسیما، الهمراد عفیفیپور؛ افزود: ثبت شناور به معنی فعالیت همزمان نیست […]
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: بیشتر از ۵۰ هزار فروند شناور با ظرفیتهای بیشتر و کمتر از ۱۵۰۰ gt در کشور ثبت شده است که با اخذ گواهینامه فنی و ایمنی معتبر میتوانند تردد کنند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صداوسیما، الهمراد عفیفیپور؛ افزود: ثبت شناور به معنی فعالیت همزمان نیست و فعالیت شناورها فقط با اخذ گواهینامههای فنی و ایمنی معتبر امکانپذیر است. مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: آمار به علت تاریخ انقضای گواهینامههای فنی ایمنی شناورها روزانه تغییر میکند. این شناورها در طول فعالیت بازرسی میشوند و پس از انقضای مجوز هم برای فعالیت مجدد و دریافت گواهینامه مورد ارزیابی قرار میگیرند. عفیفیپور؛ افزود: شناورهایی که از مبادی رسمی از بنادر تحت کنترل سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت میکنند برای کالاهای صادراتی و وارداتی حتماً باید گواهینامه فنی و ایمنی معتبر داشته باشند. در حالحاضر هم شناورهای داخلی وهم شناورهای با پرچم کشورهای دیگر که وارد بنادر میشوند قطعاً قابلیت دریانوردی و گواهینامه فنی و ایمنی دارند. مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: میانگین سن شناورهای ثبت شده حدود ۲۴ سال است که عمر آنها در دریای خزر کمی بیشتر و در شناورهای مسافری کمتر است. عفیفیپور؛ افزود: نوسازی و تعمیرات و ساخت کشتی برعهده وزارت صنعت،معدنوتجارت است. اما درخصوص شناورهای مسافری و بعضی از شناورهای خاص، سازمان بنادر و دریانوردی، تسهیلاتی با عنوان «تهسیلات وجوه داده شده» دارد که مالکان شناورهای مسافری یا شناورهای خاصی که در سیاستهای ابلاغی لحاظ شده باشند میتوانند در کشتیسازیهای داخلی یا تعمیرات از آن استفاده کنند. مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره قاچاق سوخت با شناورها هم، گفت: آنچه بهعنوان قاچاق سوخت با شناورها مطرح میشود حتماً شناورهای غیرمجازی هستند که در مبادی غیرمجاز تردد میکنند و مبادی تحت کنترل سازمان بنادر نیست.
دیدگاه بسته شده است.