تکلیف دولت در پرداخت سالانه ۱۰ درصد از بدهی‌ به تأمین اجتماعی

تکلیف دولت در پرداخت سالانه ۱۰ درصد از بدهی‌ به تأمین اجتماعی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در برنامه ششم توسعه برای دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، راهکار اصولی در نظر گرفته شده است و هر سال حداقل ١٠ درصد از بدهی دولت پرداخت می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی سازمان تأمین […]

تکلیف دولت در پرداخت سالانه ۱۰ درصد از بدهی‌ به تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در برنامه ششم توسعه برای دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، راهکار اصولی در نظر گرفته شده است و هر سال حداقل ١٠ درصد از بدهی دولت پرداخت می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سیدتقی‌نوربخش در همایش سراسری مدیران کارگزاری‌های رسمی این سازمان گفت: تأمین اجتماعی سازمانی بزرگ و خدوم است که نقش کلیدی در تأمین معیشت و امنیت خاطر اقشار تحت‌پوشش دارد و بدون اتکا به منابع دولتی خدمات گسترده‌ای را به جامعه بزرگ تحت‌پوشش ارایه می‌دهد.

وی افزود: با توجه به سیر تکوینی سازمان تأمین اجتماعی شاهد افزایش تعداد مستمری‌بگیران و به دنبال آن افزایش هزینه‌های این سازمان هستیم و این سیر در سال‌های گذشته با اقدامات نامناسب و تصمیمات نادرستی که اتخاذ شده تشدید شده است.

نوربخش ادامه داد: اگر سازمان تأمین اجتماعی سیر طبیعی خود را طی کرده بود امروز بایستی تعداد مستمری‌بگیران آن بین یک میلیون و ٨٠٠ هزار تا دو میلیون نفر بود اما در حال حاضر تعداد مستمری‌بگیران این سازمان نزدیک به ٣ میلیون نفر است که این وضعیت نتیجه قوانین متعددی است که به تصویب رسیده و تکالیفی را بدون در نظر گرفتن منبع برای این سازمان ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال‌های اخیر و در دولت تدبیروامید این سیر تخریبی متوقف شده و در این مدت تعهدی بدون در نظر گرفتن منبع به سازمان تأمین اجتماعی محول نشده است.

وی افزود: همچنین در برنامه ششم توسعه نیز برای دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، راهکار اصولی در نظر گرفته شده است و هر سال حداقل ١٠ درصد از بدهی دولت پرداخت می‌شود. طلیعه این برنامه نیز در سال ٩٦ مشخص می‌شود.

نوربخش با بیان این‌که اقدامات اساسی و زیربنایی برای ارتقای خدمات سازمان تأمین اجتماعی انجام گرفته است، اظهار داشت: حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی این سازمان از جمله اقداماتی است که در راستای بهبود و ارتقای خدمات به جامعه تحت پوشش و همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه به مرحله اجرا رسیده و تا پایان سال در مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: فعالیت‌های مذکور، نتیجه اقداماتی است که برای خروج این سازمان از حاشیه‌ها انجام شد و به تصدیق نهادهای نظارتی، امروز این سازمان در مسیر صحیح خدمت به جامعه در حال فعالیت است.

نوربخش افزود: سازمان تأمین اجتماعی امروز یک سازمان پیشرو در خدمت به مردم است و در چنین سازمانی بایستی روال سنتی فعالیت‌ها اصلاح شود و برون‌سپاری و همچنین استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: واگذاری امور و برون‌سپاری در سازمان تأمین اجتماعی همراه با نظارت دقیق و پایش عملکرد کارگزاری‌ها انجام می‌گیرد و صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی در واگذاری‌ها همواره مورد توجه است.

نوربخش افزود: براساس این رویکرد محدودیت‌هایی که در رابطه با فعالیت کارگزاری‌ها وجود داشت برطرف شده و در سال‌های اخیر همواره اختیارات و خدمات جدیدی به‌کارگزاری‌ها محول شده است.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد اجتماعی و اقتصادی است و کارگزاری‌ها نیز بخشی از این خانواده بزرگ هستند که برای گسترش فعالیت آنها و ارتقای خدمت‌رسانی به جامعه هدف از طریق کارگزاری‌ها برنامه اصولی در سازمان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: کارگزاری‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم باید اختیارات کافی داشته باشند و دسترسی کافی مخاطبان و آموزش کارگزاری‌ها و تبادل اطلاعات با آنان نیز همواره باید مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی باشد.

 

نوربخش گفت: کارگزاری‌های تأمین اجتماعی نهادهایی مستقل هستند و این سازمان در مدیریت این مجموعه‌ها مداخله‌ای ندارد و تنها بر عملکرد صحیح آنان نظارت می‌کند.