نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تقاضای یک فوریت طرح تفکیک وزارت راهوشهرسازی موافقت کردند. به گزارش مناقصهمزایده، نمایندگان در بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح تفکیک وزارت راهوشهرسازی با ۱۶۷ رأی موافق، ۶۹ رای مخالف و سه رأی ممتنع از ۲۴۶ نماینده حاضر با این طرح موافقت کردند. محمدرضا رضاییکوچی؛ رئیس کمیسیون عمران، در […]
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تقاضای یک فوریت طرح تفکیک وزارت راهوشهرسازی موافقت کردند. به گزارش مناقصهمزایده، نمایندگان در بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح تفکیک وزارت راهوشهرسازی با ۱۶۷ رأی موافق، ۶۹ رای مخالف و سه رأی ممتنع از ۲۴۶ نماینده حاضر با این طرح موافقت کردند. محمدرضا رضاییکوچی؛ رئیس کمیسیون عمران، در تشریح فوریت این طرح، گفت: در گذشته هم این موضوع را مطرح کردیم و همه کارشناسان بر این اتفاق نظر دارند که تفکیک وزارت راهوشهرسازی به نفع کشور است. وی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه رشد هشتدرصدی مصوب شده است که از این هشت درصد تنها دو درصد به حوزه مسکن و حملونقل بر میگردد و با ارزیابی وزارت راهوشهرسازی که با وزیر فعلی هم ارتباطی ندارد، مشخص میشود که در حوزه مسکن در وضعیت خوبی نیستیم. رضاییکوچی؛ گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با وزیر فعلی راهوشهرسازی ندارد ما آن را در زمان وزرای سابق همچون آقای بذرپاش دنبال میکردیم و در این باره از نظرات صاحبنظران استفاده شده که همگی معتقدند تفکیک وزارت راهوشهرسازی به نفع کشور است. وی گفت: این وزارتخانه حداقل ۲۳ معاون و رئیس سازمان داشته که نشاندهنده طویل بودن آن است. رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: حوزه مسکن و شهرسازی حوزه وسیعی است. ما در قانون جهش تولید مسکن دولت را مکلف به ساخت یک میلیون مسکن سالانه کردیم بیش از دو میلیون نفر هم در بافتهای فرسوده و آسیبپذیر زندگی میکنند. کیفیت مصالح ساختمانی و نظام مهندسی کشور را هم همه میبینند. رضاییکوچی؛ با اشاره به وضعیت حملونقل هوایی و ریلی کشور، اظهار کرد: قرار بود طبق قانون برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه هفتم توسعه ۳۰ درصد بار از شبکه ریلی جابهجا شود که این رقم به کمتر از ۱۰ درصد است یعنی در حوزه حملونقل ریلی کار قابل قبولی انجام نشده است. وی با اشاره به فوتیها به دلیل حوادث جادهای، گفت: قرار بود حوزه مسکن کمکی به حوزه حملونقل و حوزه حملونقل کمکی به مسکن کند تا همافزایی صورت گیرد که این اتفاق رخ نداد نگاه ما در کمیسیون عمران این است که باید تفکیک صورت گیرد. در ادامه، هادی قوامی؛ نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی، گفت: از همان ابتدا ادغام وزارت راه و مسکن اشتباه بود و باید به مسیر درست برگردیم. در همه جای دنیا این وزارتخانهها جدا هستند چون اساساً موضوع زیرساخت مهم است. وی اضافه کرد: نتیجه وضعیت فعلی این است که پروژهها دیرتر به بهرهبرداری رسیده و با تورم سرسامآور هزینههای اضافی به پروژهها تحمیل میشود. این نماینده مجلس شورای اسلامی، با برشمردن فواید تفکیک وزارت راهوشهرسازی گفت که با این اقدام بهرهوری افزایش پیدا کرده و این دو وزارتخانه چابکتر میتوانند اقداماتشان را انجام داده و به اهداف برسند. تفکیک وزارت راهوشهرسازی هم بار مالی برای دولت ندارد. همچنین عباس گودرزی؛ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با یکفوریت طرح تفکیک وزارت راهوشهرسازی، گفت: تصمیم مجلس درخصوص طرح تفکیک وزارت راهوشهرسازی، این امید را زنده کرد تا مسکن هم متولی پیدا کند. تا در اقدام و عمل! کسی به این مسئله مهم بپردازد و با سنجهای روشن و قابل اندازهگیری، یعنی حل مشکل مسکن، سنجیده شود.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه