معاون وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به نیاز سههزار و ۴۰۰ همتی؛ بودجه برای اتمام پروژههای ریلی، بزرگراهی و آزادراهی، گفت: بهشرط حمایتهای قانونی و افزایش مشوقهای بخشخصوصی، توان ساخت سالانه ۵۰۰ کیلومتر آزادراه را داریم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، هوشنگ بازوند؛ با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی حملونقل نظام در سال […]
معاون وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به نیاز سههزار و ۴۰۰ همتی؛ بودجه برای اتمام پروژههای ریلی، بزرگراهی و آزادراهی، گفت: بهشرط حمایتهای قانونی و افزایش مشوقهای بخشخصوصی، توان ساخت سالانه ۵۰۰ کیلومتر آزادراه را داریم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، هوشنگ بازوند؛ با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی حملونقل نظام در سال ۱۳۷۹ از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: این سیاستها بر ایجاد نظام جامع حملونقل و توسعه شبکه حملونقل ریلی و آزادراهی با نگرش مبتنی بر آمایش سرزمین، پدافند غیرعامل و افزایش ترانزیت بار و مسافر تأکید دارد. وی گفت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر مردمیسازی اقتصاد، توسعه منطقه مکران و همچنین توسعه کریدورهای ترانزیتی در مشارکت با بخشخصوصی بهصورت ویژه تأکید شده است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، ادامه داد: در حالحاضر، این شرکت راهبر ۲۱۱ طرح و ۳۶۵ پروژه با مجموع سههزار و ۲۱۶ قرارداد است که مبلغ اولیه این قراردادها ۲۶ همت است. بازوند؛ تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی طرحها و پروژهها در حالحاضر ۳۵ درصد است و اعتبارات سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۲ همت برآورد شده است. وی با اشاره به نیاز سههزار و ۴۰۰ همتی؛ بودجه برای اتمام پروژههای ریلی، بزرگراهی و آزادراهی، گفت: تا پایان سالجاری، ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی، ۱۲۴ کیلومتر آزادراه و ۵۶۰ کیلومتر بزرگراه آماده افتتاح خواهد شد. معاون وزیر راهوشهرسازی، در ادامه با اشاره به تلفات تصادفات جادهای، بر لزوم حذف نقاط حادثهخیز تأکید کرد و افزود: یکی از بزرگترین و مهمترین اقدامات تخصصی برای حذف نقاط حادثهخیز، افزایش کریدورهای ریلی و آزادراهی است که در این زمینه به کمک ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیازمندیم. بازوند؛ با اشاره به هزینههای روزافزون نگهداری و بهسازی آزادراهها و بزرگراهها، گفت: عواید آزادراهی پاسخگوی هزینههای نگهداری جادهها نیست و در این خصوص به آییننامهها و بخشنامههایی برای معافیت مالیاتی سرمایهگذاران بخشخصوصی، با حمایت و اثرگذاری نمایندگان مجلس نیاز داریم. وی خواستار تدوین ضوابط مشخص برای حضور مردم در عرصه اقتصاد کشور از طریق طرحهای تملک داراییهای سرمایهای شد و تأکید کرد: مجلس میتواند با هدایت سرمایهگذاری بخشخصوصی، کمک بزرگی به کاهش تصادفات جادهای کند. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از عملیات اجرایی ۷۶۰ کیلومتر مسیر ریلی و ۱۸۸۲ کیلومتر مسیر در دست مطالعه خبر داد و از توان مهندسان و سرمایهگذاران بومی تشکر کرد. وی کریدور آستارا- بندرعباس را مهمترین کریدور ریلی حالحاضر کشور عنوان کرد و گفت: در حالحاضر، در حال تکمیل ۹ کریدور ریلی مهم شامل آستارا-بندرعباس، آستارا-چابهار، سرخس-چابهار، پارسآباد-بندر امامخمینی(ره)، سرخس-مرز رازی و… هستیم. بازوند؛ در پایان، با اشاره به نیاز ۵۳۰ همتی؛ اعتبار برای اتمام کریدورهای آزادراهی، گفت: به شرط حمایتهای قانونی، توان داخلی مهندسان و سرمایهگذاران ایرانی، امکان ساخت سالانه ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی، آزادراهی و بزرگراهی را فراهم میکند.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، تأمین اعتبار مورد نیاز برای ساخت پروژههای ریلی را یکی از اصلیترین دغدغههای این حوزه دانست. به گزارش مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ در جلسه مشارکت سرمایهگذاری در احداث راهآهن تهران – لاریجان – آمل، با اشاره به تأکید دولت و رئیسجمهور […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه