تولید صنعت خودرو از ۹۱ هزار و ۶۰۵ دستگاه در آذر پارسال به ۷۸ هزار و ۸۰۴ دستگاه در آذر امسال رسید که بیانگر افت ۱۴ درصدی است. به گزارش مناقصهمزایده، نتایج بررسیهای اداره میزهای صنعت و رتبهبندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نشان میدهد که مقدار تولید صنعت خودرو از ۹۱ هزار و […]
تولید صنعت خودرو از ۹۱ هزار و ۶۰۵ دستگاه در آذر پارسال به ۷۸ هزار و ۸۰۴ دستگاه در آذر امسال رسید که بیانگر افت ۱۴ درصدی است. به گزارش مناقصهمزایده، نتایج بررسیهای اداره میزهای صنعت و رتبهبندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نشان میدهد که مقدار تولید صنعت خودرو از ۹۱ هزار و ۶۰۵ دستگاه در آذر پارسال به ۷۸ هزار و ۸۰۴ دستگاه در آذر امسال رسید. مقدار تولید این صنعت در این بازهزمانی با افت ۱۴ درصدی روبهرو شده است. این کاهش عمدتاً مربوط به نماد خودرو (کاهش میزان تولید گروه پژو و هایما به ترتیب به میزان ۶۲ و ۶۹ درصد) به میزان ۲۷ درصد است. به نظر میرسد خروج خودروهای پرتیراژ اما با حاشیه سود اندک، نظیر پژوپارس از خطوط تولید یکی از دلایل این موضوع بوده است. از سوی دیگر، هرچند خودروسازان مجوز افزایش نرخ گرفتهاند؛ اما به نظر میرسد؛ به دلیل وجود زیان انباشته، نبود وجود نقدینگی کافی، حجم بالای تسهیلات بانکی و بدهی انباشتهشده خودروسازان به قطعهسازان، حداقل در کوتاهمدت نمیتوان انتظار امکان افزایش تولید را از خودروسازان داشت. همچنین، به دلیل لزوم گذشت حداقل زمان لازم برای طی شدن فرآیند آمادهسازی قطعه و ورود آن به خط تولید خودروسازان، شمارهگذاری خودروها و افزایش نرخ بهای اولیه برای واردات قطعات با شکلگیری بازار ارز توافقی، به نظر میرسد، مشاهده آثار افزایش تولید را باید به ماه یا ماههای آینده موکول کرد.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه