پس از افزایش قیمت خودروهای داخلی، دو خودروساز بزرگ درآمد ناشی از اصلاح قیمت اخیر محصولات خود را به سامانه کدال بورس اعلام کردند که بر این اساس درآمد ایرانخودرو از این محل در چهار ماه پایانی سال ۶۰ هزار میلیارد تومان و درآمد سایپا ۲۴ هزار میلیارد تومان و مجموع درآمد عملیاتی دو خودروساز […]
پس از افزایش قیمت خودروهای داخلی، دو خودروساز بزرگ درآمد ناشی از اصلاح قیمت اخیر محصولات خود را به سامانه کدال بورس اعلام کردند که بر این اساس درآمد ایرانخودرو از این محل در چهار ماه پایانی سال ۶۰ هزار میلیارد تومان و درآمد سایپا ۲۴ هزار میلیارد تومان و مجموع درآمد عملیاتی دو خودروساز بزرگ ۸۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. از سوی دیگر، طبق اعلام خودروسازان قرار است نیمی از درآمد دو خودروساز بزرگ از محل افزایش قیمت خودرو که مبلغی بالغ بر چهارهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است را صرف پرداخت مطالبات قطعهسازان کنند. این در حالی است که طبق گزارش انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعهسازان کشور، میزان مطالبات تعیینتکلیفنشده صنعت قطعه از خودروسازان حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی مطلبزاده؛ عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، درباره تأثیر افزایش قیمت خودرو بر پرداخت مطالبات قطعهسازان و بهروزرسانی قیمت قطعات، اظهار داشت: با توجه به اینکه همچنان اختلاف فاحشی بین قیمت خودرو در کارخانه با بازار آزاد وجود دارد، افزایش قیمت خودروهای داخلی تنها خودروسازان را از زیاندهی خارج خواهد کرد و تأثیری در قیمت قراردادهای قطعهسازان نخواهد داشت. وی مطالبات معوق و بیش از ۱۲۰ روزه قطعهسازان را ۲۵ همت و مجموع مطالبات زنجیره تأمین را بیش از ۸۵ همت عنوان و بیان کرد: طبق قولی که خودروسازان دادهاند مقرر شده بخش عمده منابع حاصل شده از محل افزایش قیمت خودرو به پرداخت مطالبات قطعهسازان اختصاص دهند که البته هنوز عملیاتی نشده است. عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، با بیان اینکه پرداخت مطالبات قطعهسازان از محل افزایش قیمت خودرو فرآیندی زمانبر است، یادآور شد: طبیعی است پرداخت مطالبات قطعهسازان بهمحض افزایش قیمت خودرو اتفاق نخواهد افتاد چراکه خودروساز باید مطالبات قطعهساز را از محل اولین مرحله فروش خودرو پس از صدور مجوز افزایش قیمت پرداخت کند، اما همان طور که اشاره شد مدیران خودروسازی متعهد شدهاند بخش عمده درآمد حاصل از فروش خودرو را در زنجیره تأمین توزیع کنند.
دبیر انجمن مراکز اسقاط، درخصوص احتمال گرانی خودروهای فرسوده با واردات خودرو، گفت: طرح این موضوع شایعه است، تجربه ثابت کرده در صورت واردات، قیمت خودروهای صفر کیلومتر و اسقاطی کاهش مییابد. به گزارش مناقصهمزایده، سیدامیر احمدی؛ اظهار داشت: قیمت خودروی فرسوده متأثر از نرخ خودروی صفرکیلومتر در بازار است. به بیانی بهتر، به هر […]
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت خودروها توسط خودروسازان، گفت: افزایش قیمت خودروها توسط شرکتهای خودروسازی سایپا و ایرانخودرو به بهانه اضافه کردن آپشن غیرقانونی است. به گزارش فارس، علی جدی؛ افزود: قیمت خودروها در کشور باید توسط شورایرقابت تعیین شود و شرکتهای خودروسازی اجازه قیمتگذاری در […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه