رشد اقتصادی کشور بالای ۶ درصد است

روحانی در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ۹۶ رشد اقتصادی کشور بالای ۶ درصد است رییس‌جمهور گفت: این ۱۵-۱۰ روز عید نوروز و آغاز سال، همان‌طور که طبیعت نشاط پیدا می‌کند، رخساره نشان می‌دهد و لبخند می‌زند، بگذاریم مردم هم لبخند بزنند و در هر چیزی مداخله نکنیم. به گزارش ایلنا، حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان […]

روحانی در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ۹۶

رشد اقتصادی کشور بالای ۶ درصد است

رییس‌جمهور گفت: این ۱۵-۱۰ روز عید نوروز و آغاز سال، همان‌طور که طبیعت نشاط پیدا می‌کند، رخساره نشان می‌دهد و لبخند می‌زند، بگذاریم مردم هم لبخند بزنند و در هر چیزی مداخله نکنیم.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ۹۶ که در محل وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ما با مردم با مهربانی رفتار کنیم و چیزی را بهانه نگیریم. امسال مردم غم و غصه و ناراحتی‌های  فراوانی را به واسطه حوادثی مانند تصادف قطار، پلاسکو و بلایای طبیعی متحمل شدند و امیدوارم در ایام نوروز که سرآغاز نشاط طبیعی است، مردم هم نشاط و روحیه جدیدی پیدا کنند. این ۱۰، ۱۵ روز عید نوروز و آغاز سال و سرآغاز نشاط و طبیعت همانطور که طبیعت نشاط پیدا می‌کند و رخساره نشان می‌دهد و لبخند می‌زند بگذاریم مردم هم لبخند بزنند و در هر چیزی مداخله نکنیم و بگذاریم همه در کنار هم باشند و جبران آن غم‌‌ها و غصه‌ها بشود و مردم با نشاط وارد سال جدید بشوند.

روحانی افزود: اگر ۱۰ برابر این ما نیروی امنیتی و نظامی درست کنیم و سلاحمان ۱۰۰ برابر شود، خدای ناکرده در میان مردم ما شکاف و اختلاف بین اقوام و مذاهب باشد، شکاف‌‌ها تشدید و اعتماد‌ها از بین برود امنیت هم نخواهد بود، مگر در آمریکا و اروپا آن همه ابزار امنیتی نیست؟ مگر آنها توانستند امنیت خودشان را حفظ کنند و مگر آنها این همه حوادث نداشتند در سال‌ها و ماه‌های اخیر و در منطقه ما و آنجاهایی که ناامن است مگر اسلحه و امکانات ندارند، وقتی انسجام و وحدت از بین می‌رود شکاف‌‌ها پدیدار و اختلافات شروع می‌شود و کینه‌توزی شروع می‌شود. خیلی گناه بزرگی است آنهایی که در کلامشان، سخنشان و قلمشان بذر کینه می‌افشانند، رقابت عیبی ندارد و خوب است اما نزاع، اختلاف و انشقاق بین قومیت‌ها، زبان‌ها، مذاهب و ادیان‌، بزرگ‌ترین گناه است، ایجاد اختلاف و شکاف یکی از بزرگ‌ترین گناهان است.

وی تأکید کرد: ما به مردم قول دادیم که در سال ۹۵ تورم را تک‌رقمی خواهیم کرد البته برنامه ما این بود و فکر می‌کردیم در نیمه دوم سال تورم تک‌رقمی‌شود اما الحمدا… ما شرمنده نشدیم و از خرداد ماه تورم پس از سالیان دراز تک‌رقمی شد و امروز باید همه تلاش خودمان را انجام دهیم که این تورم تک‌رقمی پایدار بماند و به دو رقمی بازنگردد و این برنامه‌ریزی، کار و تلاش می‌خواهد و انشاا… این راه را ادامه خواهیم داد.

رییس‌جمهور بیان کرد: ما همچنین در سال گذشته به مردم قول دادیم و بر این قولمان نیز یقین نداشتیم و طبق پیش‌بینی‌هایمان به مردم گفتیم که انشاا… در سال ۹۵ ما در گندم نیاز به خرید خارج نخواهیم داشت که الحمدا… بر این وعده‌ای که به مردم دادیم خداوند این وعده را بر ما محقق کرد و امسال نه تنها نیاز نداریم گندم بخریم که باید گندم صادر کنیم.

روحانی ادامه داد: سالی ۴ میلیارد دلار از پول این مردم به جیب شرکت‌های خارجی و عمدتاً شرکت‌های هوایی دوروبر خودمان می‌رود که آیا این کار، کار خوبی است؟ قدرت فقط در بخش خاصی خلاصه نمی‌شود، بلکه نوسازی ناوگان هوایی نیز می‌تواند عامل قدرت باشد و هنر دیپلماسی این است که پیچ‌های سخت را به راحتی باز کند، اما برخی تصور می‌کنند که فقط باید مشت گره کرده و فریاد بزنند که البته این حرف در برخی مواقع لازم است، اما همیشه، جواب نمی‌دهد چرا که اگر اینطور بود، پس خدا عقل را برای چه به انسان داده است. شما وقتی در کشورهای مختلف می‌روید و می‌بینید هم شرکت‌های بزرگ دنیا و کشور‌ها دارای هواپیماهای نو و خوب هستند ولی یک هواپیمای ۳۰ یا ۴۰ ساله با یک آرمی که مربوط به ایران می‌شود در آنجا است، این قدرت ماست؟ آیا این خوب است؟ نمی‌خواهم بگویم زمین به آسمان می‌رود و آسمان به زمین، نه این طور نیست بلکه هنر ما این است، دیپلماسی هنرش این است که پیچ‌های سخت را بتواند به راحتی باز کند.

وی، تأکید کرد: ما باید افکار مختلف را بشناسیم و قبول کنیم یک جور فکر نیست و یک جور تفکر وجود ندارد پس چرا شما این همه از رساله مراجع را که همه از علمای بزرگ ما هستند باز می‌کنید و می‌بینید اختلاف است یکی می‌گوید این ذکر را ۳ بار بگوییم و دیگری می‌گوید یک بار باید بگوییم و دیگری می‌گوید این طور و آن طور، پس چیست. این رساله‌هایی که می‌گذاریم و این فتواهایی که در طول تاریخ وجود داشته و نظریات مختلف علمی که در طول تاریخ آمده، احزاب و افکار مختلف، دولت زمانی می‌تواند عدالت را ایجاد کند که اول مخالف خودش را به رسمیت بشناسد.

رییس‌جمهور افزود: شما فکر می‌کنید اگر در یک کشوری مخالف نباشد، این افتخار است؟ نظام‌هایی در اطراف ما بودند و شاید الان هم باشند که وقتی انتخابات تشکیل می‌دهند، رأی آن آقایی که کاندیدا شده، می‌شود حدود ۹۹٫۷ درصد که این معلوم است درست نیست و آیا واقعاً آدم باورش می‌شود که یک فرد دو رقیب الکی درست کند و بعد رأیش بشود این. البته در صندوق آرا صددرصد است اما برای این‌که بخواهند درست کنند یک چند دهم درصدی بالا و پایین می‌کند و آیا فکر می‌کنید این مسأله خوب است؟ و آیا فکر می‌کنید این در دنیا نشان عظمت یک ملت است و یا نشانه عظمت و قدرت دولت و ملت این است که یک مخالف هم داشته باشد.

روحانی تأکید کرد: ما در امور هسته‌ای و فناوری هسته‌ای به تجارت جهانی رسیده‌ایم و با دنیا داریم معامله می‌کنیم و جنس می‌فروشیم و می‌خریم. آن چیزی که برای ما از دید سازمان ملل گناه کبیره بود و می‌گفتند این جرم است و غنی‌سازی در ایران ممنوع است و نباید بشود امروز مواد غنی شده از ما می‌خرند و کیک زرد به ما می‌دهند و آب سنگین که قبلاً می‌گفتند شما حق ندارید، الان ما تولید می‌کنیم و محموله اول آب سنگین هم به آمریکا فروختیم و محموله دومش را به روسیه فروختیم، اصلاً برجام هیچ کاری نکرده و تحریم هم از بین نرفته و هیچ اقدامی هم نشده؛ اگر برجام یک کار کرده بود و آن این‌که قطعنامه‌های الزامی، فصل هفتی شورای امنیت سازمان ملل را بدون این‌که ما یک لحظه آن را اجرا و عمل کنیم حتی برای یک ساعت و یک روز برای اولین بار در تاریخ سیاسی جهان لغو کردیم.

مسافرت‌ خارجی استانداران و فرمانداران ممنوع شد

رییس ستاد انتخابات کشور نیز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات کشور با بیان این‌که ما باید زمینه حضور همه مردم حتی آرای خاموش را در انتخابات فراهم کنیم، گفت: جریان ضد انقلاب دارد کار می‌کند و آنها هیچ کدام از ما، از هیچ جناحی را قبول ندارند.

علی اصغر احمدی اظهار کرد: برخی به دنبال نشان دادن نارضایتی و یأس هستند و می‌خواهند اینگونه مطرح کنند که بین رییس‌جمهور و رهبری فاصله وجود دارد. آنها تخریب را با القاب خاصی آغاز می‌کنند.

وی در ادامه خطاب به فرمانداران گفت: تمدید زمان انتخابات با وزیر کشور است، بنابراین ما حق نداریم انتخابات را یا زودتر از زمان قانونی تمام کنیم یا این‌که خود فرمانداران انتخابات را تمدید کنند. تمدید انتخابات با هماهنگی وزیر کشور انجام می‌شود.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به بی‌اخلاقی‌هایی که در زمان انتخابات انجام می‌شود، تصریح کرد: در سایت‌ها، پیامک‌ها، روزنامه‌ها یا شب‌نامه‌ها برخی تمام آبروی مردم را به تاراج می‌برند اما فرمانداران نباید چیزی جز گزارش مراجع ۴گانه را بپذیرند. شما فرمانداران و بخشداران آبروی مردم را مدنظر داشته باشید.

احمدی افزود: ثبت‌نام انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از ۸ اسفند، شورا‌ها از ۳۰ اسفند و ریاست جمهوری از ۲۲ فروردین آغاز می‌شود، بنابراین باید آمادگی کامل حتی در ایام تعطیلات برای ثبت‌نام‌‌ها وجود داشته باشد.

وی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز اظهار کرد: با نظر وزیر کشور در حال بررسی هستیم که چگونه از ظرفیت موجود برای برگزاری انتخابات شورا‌ها بهره ببریم.

رییس ستاد انتخابات کشور در مورد امنیت شعب انتخابات نیز خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی وظیفه امنیت شعب را بر عهده دارد که انشاا… این کار هم انجام می‌شود.

 

احمدی همچنین گفت که بنا به دستور وزیر کشور از امروز تمام مسافرت‌های خارجی استانداران و فرمانداران ممنوع است.