علت حذف خاموش‌کننده‌های حریق در خودروهای داخلی چیست؟

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، گفت: حدود هفت سال است که وجود خاموش‌کننده‌ در خودروهای تولید داخلی توسط خودروسازان و مونتاژکاران حذف شده، به همین واسطه تذکر داده می‌شود که تا پیش از پایان سال به سراغ آن‌ها برویم.  به گزارش مناقصه‌مزایده، قدرت‌ا… محمدی؛ شامگاه یکشنبه هفته جاری در گفتگویی، اظهار کرد: […]

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، گفت: حدود هفت سال است که وجود خاموش‌کننده‌ در خودروهای تولید داخلی توسط خودروسازان و مونتاژکاران حذف شده، به همین واسطه تذکر داده می‌شود که تا پیش از پایان سال به سراغ آن‌ها برویم.  به گزارش مناقصه‌مزایده، قدرت‌ا… محمدی؛ شامگاه یکشنبه هفته جاری در گفتگویی، اظهار کرد: برای همین موضوع ابتدا از خودروسازان برای این موضوع دعوت به‌عمل می‌آید و در نهایت جلساتی با حضور آن‌ها برگزار می‌شود اگر تمکین نکنند، هشدارهای لازم به آن‌ها داده خواهد شد چون وجود خاموش‌کننده یا کپسول آتش‌نشانی در خودروها، یک الزام است. وی با اشاره به اینکه روزانه حریق‌های متعددی در خودرو‌ها در اتوبان‌های تهران رخ می‌دهد، افزود: در موقع ترافیک زمان زیادی برای رسیدن آتش‌نشانی به محل حادثه صرف خواهد شد و اگر خاموش‌کننده درون خودرو یا همراه خودروهای در مسیر حرکت باشد، می‌توانند خودرو و سرنشینان آن را در هنگام آتش‌سوزی نجات دهند. محمدی؛ ادامه داد: مهم‌ترین خودروهای تولیدی در دنیا خاموش‌کننده دارند، حال این سؤال مطرح است که اگر بین اتوبان تهران و قم در کیلومتر ۶۰ یک خودرو آتش بگیرد چه کسی می‌تواند این مسیر را طی کند و به کمک بشتابد. لذا در این شرایط تنها کمک‌‌کننده، کپسول آتش‌نشانی و خاموش‌کننده‌هاست. به گفته وی، وجود خاموش‌کننده در خودرو به‌عنوان یک الزام است و باید باشد، البته همه خودروسازان تا قبل از سال ۱۳۹۶ این خاموش‌کننده را داخل خودرو زمان فروش قرار می‌دادند اما اکنون خودروهای تولیدی در کشور، خاموش‌کننده یا کپسول آتش‌نشانی ندارند. محمدی؛ درباره قیمت پایین خاموش‌کننده برای خودرو اینگونه توضیح داد و یادآور شد: قیمت این خاموش‌کننده‌ها حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که رقم زیادی برای خودروسازان نیست.