اساس و پایه طرح واردات خودروی خارجی به منظور افزایش رقابت و سطح کیفی تولیدات داخلی است. به گزارش مناقصهمزایده، عباس صوفی؛ نماینده مردم همدان در مجلس، با بیان اینکه تبلیغات برای خودروهای وارداتی در ذات شرکتهای واردکننده است، گفت: اما سیاست واردات خودروهای برقی این بوده که با ایجاد رقابت بین خودروسازهای داخلی و […]
اساس و پایه طرح واردات خودروی خارجی به منظور افزایش رقابت و سطح کیفی تولیدات داخلی است. به گزارش مناقصهمزایده، عباس صوفی؛ نماینده مردم همدان در مجلس، با بیان اینکه تبلیغات برای خودروهای وارداتی در ذات شرکتهای واردکننده است، گفت: اما سیاست واردات خودروهای برقی این بوده که با ایجاد رقابت بین خودروسازهای داخلی و اجازه واردات به خودروهای وارداتی در سطح مشخصشده، رقابت و کیفیت افزایش یابد تا باعث افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل شود. عباس صوفی؛ ادامه داد: براساس برنامه و قانون واردات خودروهای خارجی این خودروها در کلاس و سطحهای مختلف انجام خواهد شد. وی افزود: در مورد قیمت خودروهای وارداتی که باید در چندین سطح قیمتی وارد شوند کنترل این موضوع به مجلس مربوط نیست و زیر نظر وزارت صنعت و معدن قرار دارد و معاونت خودرو وزارت صمت حتماً باید بر این موضوع کنترل دقیق داشته باشد. وی گفت: نفس قانون و اعطای مجوز واردات برای این منظور بود که باعث افزایش رقابت در بازار شده و صنعت خودرو از انحصارطلبی خارج شود. صوفی؛ در ادامه، گفت: با وجود این رقابت قطعاً کیفیت خودروهای داخلی بالاتر خواهد رفت. ضمن اینکه خودروسازها و قطعهسازها از قیمتگذاری دستوری ناراضی بوده و درخواست افزایش قیمت را دارند تا از آن طریق بتوانند بهتر به موضوع افزایش کیفیت بپردازند. وی تأکید کرد: خودروسازها اعتقاد دارند هنگامی که افزایش کیفیت رخ دهد مشتری خرید بیشتر خواهد داشته و نقدینگی به شرکت وارد میشود. وی با اشاره به اینکه مردم از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی ناراضی هستند، افزود: ناترازی دو طرف صنعت خودروی کشور که مصرفکننده و تولیدکننده هستند، قطعاً با اجازه واردات و افزایش رقابت در قیمتگذاری و کیفیت باعث میشود که از همه نظر این مسائل تقریباً حل شود.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه