مصرف‌کنندگان برای غذاهای «کاملاً طبیعی» پول بیش‌تری می‌دهند

مصرف‌کنندگان برای غذاهای «کاملاً طبیعی» پول بیش‌تری می‌دهند انتظارات در خصوص کیفیت محصول، محتوای مواد غذایی و مقدار پول هزینه شده از سوی مصرف‌کنندگان، با مشاهده برچسب «کاملاً طبیعی» بر روی بسته‌بندی موادغذایی افزایش پیدا می‌کند. به گزارش سیناپرس محققان دانشگاه ایالتی اوهایو از فناوری واقعیت مجازی برای شبیه‌سازی یک فروشگاه مواد غذایی استفاده کردند. […]

مصرف‌کنندگان برای غذاهای «کاملاً طبیعی» پول بیش‌تری می‌دهند

انتظارات در خصوص کیفیت محصول، محتوای مواد غذایی و مقدار پول هزینه شده از سوی مصرف‌کنندگان، با مشاهده برچسب «کاملاً طبیعی» بر روی بسته‌بندی موادغذایی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سیناپرس محققان دانشگاه ایالتی اوهایو از فناوری واقعیت مجازی برای شبیه‌سازی یک فروشگاه مواد غذایی استفاده کردند. از شرکت‌کنندگان در این مطالعه خواسته شد تا ارزیابی خود را از محصول عرضه شده (کره بادام زمینی) با برچسب کاملاً طبیعی در مقایسه با محصول مشابه بدون برچسب ارایه کنند.

در زمان انتخاب محصولات با برچسب «کاملاً طبیعی»، انتظارات مصرف‌کنندگان در خصوص کیفیت محصول و ارزش غذایی افزایش پیدا کرد. در عین حال، تمایل مصرف‌کنندگان به پرداخت پول بیش‌تر برای محصولات با این برچسب نیز با افزایش مواجه شد.

برداشت اغلب مردم از عبارت «طبیعی»، عدم استفاده از افزودنی‌ها و همچنین دخالت انسانی (به عنوان مثال در تولید عسل) است.

با این حال، سازمان غذا و دارو (FDA) آمریکا هنوز تعریف روشن و دقیقی از محصولات «طبیعی» و «کاملاً طبیعی» ارایه نکرده است؛ با این حال، برچسب‌های طبیعی و کاملاً طبیعی بر روی بسیاری از محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوان پیدا کرده‌اند.

 

نتایج این مطالعه در Journal of Food Science منتشر شد.