حضور ۴ شرکت در مناقصه طرح ایجاد کارخانه کمپوست شهرداری یاسوج

حضور ۴ شرکت در مناقصه طرح ایجاد کارخانه کمپوست شهرداری یاسوج سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت: ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی جایگاه زباله یاسوج اختصاص یافت. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما شهریار فرزانه با اشاره به اختصاص۱۲ میلیارد ریال برای ساماندهی جایگاه زباله یاسوج این‌که متوسط سرانه تولید زباله در کشور ۷۵۰ […]

حضور ۴ شرکت در مناقصه طرح ایجاد کارخانه کمپوست شهرداری یاسوج

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت: ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی جایگاه زباله یاسوج اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما شهریار فرزانه با اشاره به اختصاص۱۲ میلیارد ریال برای ساماندهی جایگاه زباله یاسوج این‌که متوسط سرانه تولید زباله در کشور ۷۵۰ کیلوگرم است و این مقدار در یاسوج هزار و ۳۰۰ گرم است، اظهارکرد: فصل زمستان روزانه ۲۰۰ تن و در فصل گرما تا ۲۵۰ تن زباله خانگی در شهر یاسوج جمع‌آوری و معدوم می‌شود.

وی افزود: ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری برای ساماندهی جایگاه دفن زباله این شهر در منطقه «دو پشته دشتروم» ۱۵ کیلومتری شهر یاسوج اختصاص یافت.

فرزانه با اشاره به این‌که روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله در این مکان دفن می‌شود، گفت: با این اعتبار کار ایجاد حفاظ و ساماندهی جایگاه زباله شهر یاسوج در ۲۴ هکتار دیگر نیز انجام می‌شود.

وی ادامه‌داد: ۴ شرکت در مناقصه طرح ایجاد کارخانه کمپوست و ورمی کمپوست بزرگ شرکت کرده‌اند که به‌زودی در کارگروه مدیریت پسماند مجری این طرح مشخص می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت: ورمی کمپوست شامل برگ گل‌ها، درختان، ضایعات میوه‌ و سبزی است که از طریق انبار کردن در سالن یا حوضچه فرآوری و به پودر تبدیل می‌شود که برای درختکاری بسیار غنی و مفید است.

 

وی افزود: هم‌اکنون طرح جداسازی زباله‌های خشک و تر در سطح محدود در شهر یاسوج انجام می‌گیرد و روزانه دو تا ۳ تن زباله خشک جداسازی و به مراکز بسته بندی حمل می‌شود.