مدیر پیشین امور بینالملل شرکت ملی نفت، گفت: سود سرشار قاچاق سوخت عامل اصلی در ترغیب افراد برای ورود به این کار است. محسن قمصری؛ در گفتگو با ایرنا، درباره اینکه آیا قاچاق سوخت فقط در مناطق مرزی صورت میگیرد، اظهار داشت: برای اینکه قاچاق محقق شود، باید کالای مورد نظر از مناطق مختلف جمعآوری […]
مدیر پیشین امور بینالملل شرکت ملی نفت، گفت: سود سرشار قاچاق سوخت عامل اصلی در ترغیب افراد برای ورود به این کار است. محسن قمصری؛ در گفتگو با ایرنا، درباره اینکه آیا قاچاق سوخت فقط در مناطق مرزی صورت میگیرد، اظهار داشت: برای اینکه قاچاق محقق شود، باید کالای مورد نظر از مناطق مختلف جمعآوری شده و به مرزها انتقال داده شود، بنابراین احتمال آن وجود دارد که سایر شهرها نیز درگیر قاچاق باشند. وی با بیان اینکه آمارها از قاچاق روزانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون لیتر سوخت حکایت دارد، تصریح کرد: این حجم قاچاق را نمیتوان فقط در شهرهای مرزی تأمین کرد بلکه باید از شهرهای دیگر نیز خروج سوخت از شبکه توزیع صورت گرفته باشد. مدیر پیشین امور بینالملل شرکت ملی نفت، خاطرنشان کرد: البته این کار هزینههایی دارد که با توجه به سود سرشار حاصل از قاچاق، به نظر میرسد که قاچاقچیان حاضرند هزینههای این کار را هم پرداخت کنند. قمصری؛ درباره اینکه کدام مناطق کشور بیشتر درگیر قاچاق سوخت هستند، گفت: با قطعیت نمیتوان گفت کدام مناطق کشور در قاچاق سوخت نقش مهمتری دارند ولی این حجم وسیع سوختی که قاچاق میشود از منابع مختلف و شهرهای مختلف جمعآوری شده و به مرزها منتقل شده و از آنجا قاچاق میشود. وی ادامه داد: سود سرشاری که به واسطه قیمت ارزان سوخت در داخل کشور و گران بودن آن در سایر کشورها حاصل میشود، هر کسی را وسوسه میکند دست به این کار بزند. مدیر پیشین امور بینالملل شرکت ملی نفت، با بیان اینکه نمیتوان فقط برخی شرکتها را متهم به قاچاق سوخت کرد و برخی دیگر را مبرا دانست، خواستار نظارت دقیق بر توزیع فرآوردههای نفتی با هدف مقابله با قاچاق سوخت شد. قمصری؛ خاطرنشان کرد: با توجه به سود سرشاری که قاچاق دارد، برخورد فیزیکی چندان جوابگو نیست بهطوری که امروز میبینیم قاچاقچیان با طرفندهای مختلف و حتی از طریق لوله گذاری سوخت را قاچاق میکنند. وی یکی از راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت را افزایش هزینه قاچاق و کاهش سودآوری آن برشمرد.
معاون راهبری تولید برق حرارتی، گفت: هیچ راهی برای قاچاق سوخت پس از تحویل به نیروگاهها وجود ندارد، زیرا ثبت و رهگیری دقیق سوخت تحویلی به نیروگاهها به صورت سیستمی امکان قاچاق را از بین میبرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت نیرو، ناصر اسکندری؛ درباره مسائل مطرح درباره امکان قاچاق سوخت نیروگاهی، اظهار […]
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا، گفت: تا زمانی که الگوهای مصرف انرژی دقیق نباشد و بارنامههای صوری در کشور وجود داشته باشد، قطعاً انحرافاتی در حوزه سوخت صورت میگیرد. به گزارش مناقصهمزایده، اسماعیل علیدادی؛ معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با سازمان قاچاق کالا و ارز، درباره پیامدهای اقتصادی قاچاق سوخت، اظهار کرد: ستاد مرکزی […]
مدیر اتحادیه کشوری سوختهای جایگزین و خدمات وابسته، گفت: قاچاق گسترده سوخت، اقتصاد ملی را با چالشهای متعددی مواجه کرده که از جمله آن هدررفت منابع ملی است. قاچاق سوخت معادل ۱۵ تا ۲۰ درصد درآمد صادرات نفتی ایران است. به گزارش ایلنا، علی محمودیان؛ درباره موضوع قاچاق سوخت با اشاره به اینکه قاچاق سوخت […]
سرپرست تولید شرکت برق حرارتی: سوخت ورودی به نیروگاهها امکان قاچاق ندارد گروه انرژی -روزانه میلیونها لیتر سوخت از کشور قاچاق میشود که همین امر باعث بروز مشکلات متعدد در کشور از جمله خاموشیها و هدررفت منابع و یارانههای دولتی شده است. بهطوری که محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس، در این باره با بیان اینکه روزانه […]
دیدگاه بسته شده است.