مشکل مالی برای مبارزه با موادمخدر نداریم

وزیر کشور مشکل مالی برای مبارزه با موادمخدر نداریم وزیر کشور گفت: به کمک مالی زیادی برای مبارزه با مواد مخدر نیاز نداریم، اما اخیراً به ما قول داده‌اند در دفتر ایران، کارشناسان پولشویی بین‌المللی را مستقر کنند تا رد پول‌های کلانی که از راه فروش و ترانزیت مواد مخدر به دست می‌آید را گرفته […]

وزیر کشور

مشکل مالی برای مبارزه با موادمخدر نداریم

وزیر کشور گفت: به کمک مالی زیادی برای مبارزه با مواد مخدر نیاز نداریم، اما اخیراً به ما قول داده‌اند در دفتر ایران، کارشناسان پولشویی بین‌المللی را مستقر کنند تا رد پول‌های کلانی که از راه فروش و ترانزیت مواد مخدر به دست می‌آید را گرفته و نسبت به بلوکه کردن آنها اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضارحمانی‌فضلی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تهران علیه قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته مرتبط با بیان این‌که خوشبختانه استقبال خوبی از این کنفرانس شده است گفت: معاون دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان آسیایی و آمریکایی حضور داشتند و موضوع اجلاس، همکاری‌های بین‌المللی در خصوص مبارزه منطقه‌ای در امر مبارزه با مواد مخدر است.

وزیر کشور با بیان این‌که مبارزه جدی ما در بحث پولشویی است گفت: به کمک مالی زیادی نیاز نداریم، اما اخیراً به ما قول داده‌اند در دفتر ایران کارشناسان پولشویی بین‌المللی را مستقر کنند تا رد پول‌های کلانی که از راه فروش و ترانزیت مواد مخدر به دست می‌آید را گرفته و نسبت به بلوکه کردن آنها اقدام کنند.

وی در خصوص انتقال پول مواد مخدر به بانک‌های اروپایی نیز اظهار کرد: مبارزه با این موضوع همیشه در دستور کار ما هست. در سیستم بانکی و شخص وزیر اقتصاد نیز پیگیر موضوع است اما هنوز در حوزه مواد مخدر یک اراده جمعی وجود ندارد.

وی افزود: بیش از ۶۰ میلیارد دلار گردش مالی ناشی از مواد مخدر است که در کشورهای مقصد دپو می‌شود و حجم کمی از آن در کشورهای تولیدکننده باقی می‌ماند.

رحمانی‌فضلی از جمع‌آوری معتادان از ۲۰ اسفند خبر داد و گفت: از ۲۰ اسفند طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر دنبال می‌شود و با ۱۲ استان برای جمع‌آوری ۴۰ هزار معتاد برنامه داریم.

رحمانی فضلی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ تن مواد از ابتدای سال کشف شده است و رشد ۱۵ درصدی دارد. مقام‌معظم‌رهبری برای ما سیاست‌های کلان طرح ریزی کرده‌اند و باید ۵ درصد کاهش اعتیاد را در هر سال داشته باشیم که در برنامه ششم توسعه هم لحاظ شده است.