رئیس سازمان هواپیمایی کشوری

احیای دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری ضامن ارتقای نیروی انسانی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه ارتقای نیروی انسانی صنعت حمل‌ونقل هوایی با احیای دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری میسر می‌شود، گفت: در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌‌ها و مکاتبات صورت گرفته با وزارت علوم، دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری مجدداً احیا و به جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری اقدام شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، حسین پورفرزانه؛ […]

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه ارتقای نیروی انسانی صنعت حمل‌ونقل هوایی با احیای دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری میسر می‌شود، گفت: در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌‌ها و مکاتبات صورت گرفته با وزارت علوم، دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری مجدداً احیا و به جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری اقدام شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، حسین پورفرزانه؛ با اشاره به اینکه حمل‌ونقل مسافر و بار توسط چهار ضلع ناوگان، فرودگاه، نیروی انسانی و صنعت پشتیبان تأمین می‌شود، افزود: ۵۰ درصد صنعت حمل‌ونقل هوایی تسهیلات پایه است و ۵۰ درصد آن توسط نیروی انسانی محقق می‌شود که متأسفانه در طول سال‌های پس از انقلاب صنعت پشتیبان دچار آسیب شد. وی از رشد نامتوازن صنعت حمل‌ونقل هوایی انتقاد کرد و افزود: با از دست رفتن صنعت پشتیبان و به دلیل اتخاذ تصمیمات نادرست در ساختار سازمانی صنعت حمل‌ونقل هوایی دچار دگردیسی شد و رشد در این بخش به صورت نامتوازن انجام شد. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، همچنین تصریح کرد: بسیاری از موضوعات و مشکلات صنعت هوانوردی فنی نیست، بلکه مربوط به موضوعات انسانی است و در طول سال‌های گذشته بیش‌ترین آسیب از این بخش بر صنعت وارد شد. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، افزود: برای تأمین نیروی انسانی در سال‌های ابتدایی پایه‌گذاری صنعت حمل‌ونقل هوایی، دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری به منظور تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص تأسیس شد اما متأسفانه در طول سالیان گذشته به دلیل تصمیمات نادرست متروکه شده است. پورفرزانه؛ با بیان اینکه ارتقای نیروی انسانی صنعت حمل‌ونقل هوایی با احیای دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری میسر می‌شود، افزود: در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌‌ها و مکاتبات صورت گرفته با وزارت علوم، دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری مجدداً احیا و به جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری اقدام شود. وی افزود: برای ارتقا صنعت و سازمان ضروری است چارت سازمانی متناسب با وضع موجود تغییر یابد و ساختار صنعت حمل‌ونقل هوایی متناسب با نیاز‌ها و شرایط این صنعت بازمعماری خواهد شد.