یک نماینده مجلس، گفت: طبق قانون اصل۴۴ که مقاممعظمرهبری هم تأکید کردند، ایرانخودرو و سایپا به بخشخصوصی واگذار شود، بخشخصوصی میتواند ارزشافزوده و اشتغال ایجاد کند اما این خصوصیسازی باید به صورت صحیح و شفاف واگذار شود. به گزارش ایسنا، علی احمدی؛ افزود: این نکته مهم است که خودروسازان باید به معنای واقعی خصوصیسازی شوند […]
یک نماینده مجلس، گفت: طبق قانون اصل۴۴ که مقاممعظمرهبری هم تأکید کردند، ایرانخودرو و سایپا به بخشخصوصی واگذار شود، بخشخصوصی میتواند ارزشافزوده و اشتغال ایجاد کند اما این خصوصیسازی باید به صورت صحیح و شفاف واگذار شود. به گزارش ایسنا، علی احمدی؛ افزود: این نکته مهم است که خودروسازان باید به معنای واقعی خصوصیسازی شوند و خصولتی نشوند یا غارت نشود، چرا که برخی واحدها که در طول سالهای گذشته واگذار کردیم، غارت و سوءاستفاده شده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون خودروسازان در شرایطی هستند که زیان انباشته بالایی دارند؛ در سال ۵۰ ایرانخودرو فقط پیکان تولید میکرد، اکنون این خودروسازی تنوع بالایی در تولید دارد که باید روی کیفیت هم کار کنند. بیشترین حجم اشتغال را در صنعت خودرو داریم، اشتغال صنعت خودرو بیش از ۴۰ درصد است. وی افزود: باید در حوزه صنعت بیشتر سرمایهگذاری کنیم تا جلوی بیکاری را بگیریم، اما نباید طوری به بخشخصوصی واگذار شود که باعث بیکاری، رانتخواری و سوءاستفاده شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: مخالف رانت و فساد در این صنعت هستیم و اگر قرار باشد با واگذاری ایرانخودرو به یک شرکت قطعهسازی خاص، رانت ایجاد شود، مخالفت خواهیم کرد. احمدی؛ گفت: باید این شرکت را به اهلیت سپرد و نباید به یک شرکت خاص واگذار کرد.
دیدگاه بسته شده است.