ایجاد شبکه اجتماعی از سوی مدارس

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد ایجاد شبکه اجتماعی از سوی مدارس دبیر شورای عالی فضای مجازی از تشکیل کمیته مشترک بین مرکز ملی فضای مجازی و وزارت آموزش و پرورش برای پاکسازی فضای مجازی برای دانش‌آموزان و جلوگیری از اتلاف وقت آنها در فضای مجازی خبر داد. ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با فارس، […]

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد

ایجاد شبکه اجتماعی از سوی مدارس

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تشکیل کمیته مشترک بین مرکز ملی فضای مجازی و وزارت آموزش و پرورش برای پاکسازی فضای مجازی برای دانش‌آموزان و جلوگیری از اتلاف وقت آنها در فضای مجازی خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با فارس، از تدوین طرح پاکسازی فضای مجازی برای دانش‌آموزان و استفاده بهینه دانش‌آموزان از فضای مجازی خبر داد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: کمیته مشترکی بین مرکز ملی فضای مجازی و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده که در ۶ محور اقدامات را برای مخاطبان مربیان، دانش‌آموزان و نظام آموزشی پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت بهینه‌سازی حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی، گفت: در آینده دوره‌های آموزشی مستقل از نظام آموزشی در فضای مجازی ایجاد خواهند شد که از هم‌اکنون باید این موضوع در نظام آموزشی کلاسیک کشور دیده و چاره‌اندیشی شود. همچنین فعالیت دانش‌آموزان در فضای مجازی افزایش یافته و ساعات قابل‌توجهی از اوقات فراغت دانش‌آموزان کشور در شبکه‌های اجتماعی و بازی صرف می‌شود.

وی با بیان این‌که در طرح پاکسازی فضای مجازی برای دانش‌آموزان و استفاده بهینه دانش‌آموزان از فضای مجازی، آموزش و پرورش نقش تنظیم مقرراتی ایفا خواهد کرد، گفت: نرم‌افزارهایی برای والدین طراحی خواهد شد که این نرم‌افزار‌ها دسترسی دانش‌آموزان به لیست سفیدی را مقدور می‌کند و از این طریق در کنار استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی، وقتشان در بازی‌‌ها و سایت‌های نامربوط هدر نمی‌رود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: همچنین مدارس شبکه اجتماعی بومی تشکیل خواهند داد که بخشی از نظام آموزشی به سمت شبکه اجتماعی سوق پیدا کند.

 

وی ادامه داد: همچنین از دانش‌آموزان علاقه‌مند به تولید محتوا و اطلاعات نیز استفاده خواهد شد.