ورود بیش از ۴٫۲ هزار میلیارد تومان از طریق بورس تهران به بازارسرمایه

معصومه براتی- از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴٫۲ همت (هزار میلیارد تومان) سرمایه از طریق عرضه اولیه از طریق بورس تهران به بازارسرمایه وارد شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمود گودرزی؛ مدیرعامل بورس تهران، در حاشیه مراسم عرضه اولیه یک شرکت در بورس تهران در جمع خبرنگاران، گفت: برنامه پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در […]

معصومه براتی- از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴٫۲ همت (هزار میلیارد تومان) سرمایه از طریق عرضه اولیه از طریق بورس تهران به بازارسرمایه وارد شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمود گودرزی؛ مدیرعامل بورس تهران، در حاشیه مراسم عرضه اولیه یک شرکت در بورس تهران در جمع خبرنگاران، گفت: برنامه پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس تهران که شرایط ورود به بازارسرمایه را دارند، در دستور کار است. با این حال با توجه به سیاست‌های بازار، شرایط پذیرش و ورود شرکت‌ها به بازارسرمایه مدنظر قرار می‌گیرد و چند شرکت دیگر در شرف عرضه اولیه در بورس تهران تا پیش از پایان سال هستند. در ادامه، محمدامین قهرمانی؛ معاون پذیرش و ناشران بورس تهران، گفت: یکی از بهترین روش‌‌ها برای ورود سرمایه مردم در جهت تولید در بازارسرمایه، ورود شرکت پروژه‌ها و عرضه اولیه‌ها به بازارسرمایه است. چرا که در این فرآیند سرمایه مستقیم به شرکت‌ها وارد شده و صرف تولید می‌شود. وی افزود: به صورت تقریبی در مجموع عرضه اولیه‌های عرضه شده در بورس تهران در سال‌جاری نزدیک به ۴۲۰۰ الی ۴۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه به بازارسرمایه وارد شده است.

پلاک ۶۱۸ بورس تهران به «محتشم» رسید

گفتنی است؛ مراسم عرضه اولیه شرکت «نساجی هدیه البرز مشهد» به‌عنوان ششصدوهجدهمین شرکت پذیرفته شده بورس تهران در تالار سعادت‌آباد برگزار شد. مراسم عرضه اولیه شرکت نساجی هدیه البرز مشهد با نماد (محتشم)، با حضور، محمود گودرزی؛ مدیر عامل بورس تهران، حسین رحیمی؛ مدیرعامل شرکت نساجی هدیه البرز مشهد و جمعی از مدیران بورس تهران برگزار شد. در ابتدای این مراسم، حسین رحیمی؛ مدیرعامل شرکت «نساجی هدیه البرز مشهد»، با بیان این‌که ظرفیت سالانه تولید این شرکت دومیلیون متر مربع است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده این ظرفیت به سه میلیون متر مربع افزایش یابد. او با اشاره به بازارهای صادراتی، افزود: این شرکت به ۳۰ کشور دنیا از جمله ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، دوبی، قطر، کویت و جنوب‌شرقی آسیا صادرات دارد. همچنین، حدود ۲۳ شعبه در ایران دارد و تا دوسال آینده به ۱۰۰ شعبه افزایش می‌یابد. او با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، راه‌اندازی خط ذوب ریسی و کاهش شش درصدی بهای تمام شده در سال آینده از جمله برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت است. رحیمی؛ عرضه اولیه این شرکت را اتفاقی مبارک و گامی در جهت شفافیت برشمرد و ‌افزود: با توجه به اینکه صنعت فرش ریشه هزاران ساله در این مرز و بوم دارد، قابلیت رشد بیشتری برای آن متصور هستیم.