ترامپ به دنبال افزایش بودجه دفاعی

ترامپ به دنبال افزایش بودجه دفاعی رییس‌جمهوری آمریکا از کنگره این کشور خواست تا به میزان ۱۰ درصد بودجه دفاعی را برای سال ۲۰۱۸ بیش‌تر کرده و به میزان زیادی از کمک‌های خارجی بکاهد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این درخواست از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا بررسی مجدد اقداماتی است که […]

ترامپ به دنبال افزایش بودجه دفاعی

رییس‌جمهوری آمریکا از کنگره این کشور خواست تا به میزان ۱۰ درصد بودجه دفاعی را برای سال ۲۰۱۸ بیش‌تر کرده و به میزان زیادی از کمک‌های خارجی بکاهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این درخواست از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا بررسی مجدد اقداماتی است که در کمپین انتخاباتی‌اش به آنها اشاره کرده بود و قول داد برنامه مالی‌اش بر امنیت عمومی و ملی متمرکز باشد.

یکی از مقام‌های دولت واشنگتن گفت که برنامه ترامپ شامل افزایش ۵۴ میلیارد دلاری در هزینه‌های دفاعی و کاهش هزینه‌های برنامه‌های غیرنظامی و محیط‌زیستی می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از آژانس‌های فدرال با کاهش بودجه روبه‌رو خواهند شد. همچنین کمک‌های خارجی نیز کاهش می‌یابد.

ترامپ تهدیدهای امنیتی را در اولویت قرارداده و قول داده که دیواری را در مرز آمریکا با مکزیک ایجاد کند، مهاجران غیرقانونی را اخراج و افراط‌گرا‌ها را از عرصه جهانی پاکسازی کند. پیشنهاد بودجه از سوی ترامپ راهکاری برای انجام این تعهدات است.

رییس‌جمهوری آمریکا مدعی است که برنامه‌اش برای بودجه برای ایمن نگهداشتن مردم این کشور است.

وی گفته است: هدفم از این افزایش بودجه در امور دفاعی احیای ارتش آمریکا در زمانی است که به این پول احتیاج زیادی دارد.

اظهارنظرهای ترامپ یک روز پیش از سخنرانی‌اش در جلسه مشترک کنگره صورت گرفت.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده افزایش هزینه‌های نظامی را داده بود. او گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات، ارتش ایالات متحده را «در تمام زمینه‌ها» گسترش دهد.

او گفت که به دنبال افزایش تعداد سربازان، ملوانان، هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی آمریکاست.

بودجه دفاعی آمریکا در سال به‌طور متوسط حدود ۶۰۰ میلیارد دلار است که از سایر کشورهای دیگر بیش‌تر است.

قرار است بودجه پیشنهادی دولت جدید آمریکا در اواسط ماه مارس (کم‌تر از یک ماه دیگر) منتشر شود.

پنتاگون «طرح اولیه شکست داعش» را به کاخ سفید ارایه کرد

در همین ارتباط، یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: طرح اولیه پنتاگون برای شکست داعش به کاخ سفید ارایه شده است.

به گزارش از پایگاه خبری واشنگتن اگزماینر، کاپیتان جف دیویس، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت، این برنامه برای یک طرح گسترده‌تر است و برای از میان برداشتن داعش در سطح جهانی است و تنها به عراق و سوریه محدود نمی‌شود.

وی ادامه داد، این برنامه به گونه‌ای تبیین شده که برای از میان برداشتن و شکست داعش است و هدفش از میان برداشتن سریع این گروه تروریستی است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت که ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع این برنامه را مورد بررسی قرار می‌دهد. به علاوه دیپلماسی، این برنامه شامل چارچوب نظامی است که براساس ظرفیت‌ها و اهداف در صحنه نبرد ایجاد می‌شود.

این سخنگو افزود: طرح ما زمینه‌ساز مناقشه گسترده برای شکست داعش است و شامل نابودی داعش و نیز نابودی گروه‌های تروریستی دیگر در منطقه نظیر القاعده نیز می‌شود.

این سخنگو ادامه داد: روسیه نقشی فعال در سوریه دارد. پیشنهادات ما برای نابودی داعش در راستای وارد کردن ضربه به آن در سطح جهان و با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن و به شیوه هماهنگ است.

بررسی استراتژی آمریکا برای مقابله با داعش و شکست این گروه تروریستی درحالی مطرح می‌شود که تلاش‌ها و اقدامات نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه تحت رهبری ایالات متحده در لحظات حساسی است و می‌تواند به بهتر شدن برخی از محدودیت‌های سیاست‌های دوران باراک اوباما، رییس‌جمهوری سابق آمریکا شامل محدودیت تعداد سربازان منجر شود. دولت کنونی آمریکا از میان برداشتن و شکست داعش را اصلی‌‌ترین اولویت سیاست خارجی خود قرارداده است.

بررسی سیاست‌های مقابله با داعش تحت امر ارتش آمریکا شامل برآوردهای رکس تیلرسون، وزیر خارجه و همچنین وزارت خزانه‌داری و جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز می‌شود.