طلا بخرید

  یک تحلیلگر و استراتژیست برجسته اقتصادی تأکید کرد: قیمت طلا طی ماه‌های آینده نیز روند صعودی خود را ادامه خواهد داد و توصیه من به سرمایه‌گذاران این است که به خرید ادامه دهند. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دنیس گارتمن، تحلیلگر ارشد اقتصادی تصریح کرد: قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ […]

 

یک تحلیلگر و استراتژیست برجسته اقتصادی تأکید کرد: قیمت طلا طی ماه‌های آینده نیز روند صعودی خود را ادامه خواهد داد و توصیه من به سرمایه‌گذاران این است که به خرید ادامه دهند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دنیس گارتمن، تحلیلگر ارشد اقتصادی تصریح کرد: قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ درصد رشد داشته و سرمایه‌گذاران نباید در شرایط کنونی دست از خرید‌ بردارند.

براساس این گزارش وی افزود: روند قیمت طلا صعودی است و این روند طی ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت. من فکر می‌کنم تا زمانی که سیاست‌های انبساطی پولی از سوی بانک‌های مرکزی جهان ادامه دارد، روند قیمت طلا نیز صعودی خواهد بود. اجرای سیاست‌های انبساطی پولی به معنای افزایش بیش‌تر قیمت طلا است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی بستگی زیادی به روند سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان خواهد داشت.

بانک مرکزی اروپا در تازه‌‌ترین نشست خود نرخ بهره را کاهش داده ولی ماریو دراگی گفته است که این بانک برنامه خود برای کاهش نرخ بهره و خرید دارایی را انجام داده و فعلاً برنامه دیگری ندارد.

فدرال رزرو آمریکا قرار است هفته جاری نشست مهمی را برگزار کند.

در همین حال، طلای جهانی به دلیل پایین ماندن ارزش دلار در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا، نخستین روز معاملات هفته جاری را با افزایش آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دیروز بازار سنگاپور ۰٫۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۴٫۷۰ دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰٫۲ درصد کاهش، ۱۲۵۶٫۵۰ دلار بود. بهای معاملات این بازار روز جمعه به بالا‌ترین قیمت در ۱۳ ماه گذشته صعود کرده بود اما در پی بهبود بازارهای سهام و ریسک پذیری سرمایه‌گذاران، تا پایان دیروز ۱۳٫۴۰ دلار یا ۱٫۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۹٫۴۰ دلار رسید و ۰٫۹ درصد کاهش هفتگی برای این فلز ثبت شد.

دلار آمریکا در آستانه نشست سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا که پیش‌بینی می‌شود نرخ‌های بهره را بدون تغییر نگه دارند در برابر سبدی از ارزهای بزرگ در پایین‌‌ترین سطح یک ماه گذشته قرار دارد. نشست ماهانه سیاست‌گذاران آمریکا قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار شود.

معامله گران و سرمایه‌گذاران بازار منتظر اعلام نتایج این نشست هستند تا احتمال افزایش مجدد نرخ‌های بهره در آینده نزدیک را برآورد کنند. کمیته بازار آزاد فدرال در دسامبر برای نخستین بار در حدود یک دهه گذشته نرخ‌های بهره را افزایش داد و انتظار می‌رفت امسال روند تحکیم سیاست پولی با افزایش بیش‌تر نرخ‌های بهره ادامه پیدا کند.

اقدام مذکور طلا را تحت فشار نزولی قرارداد اما در دو ماه گذشته این فلز ارزشمند تحت تأثیر ریزش بازارهای مالی جهان و تشدید نگرانی‌‌ها نسبت به سلامت اقتصاد آمریکا رشد چشمگیری پیدا کرده است.

سرمایه‌گذاران بازار فلزات ارزشمند همچنین به نشست بانک مرکزی ژاپن هم چشم دوخته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، دلار نسبتاً ضعیف و تغییر انتظارات درباره روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به رشد بیش از ۱۸ درصد قیمت طلا کمک کرده است. طلا در برابر آشفتگی بازارهای سهام و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، جایگاه خود به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاران ریسک گریز را بازیافته است.

با این همه تحلیلگران گروه مالی گولدمن ساکس هفته گذشته اعلام کردند رشد اعتماد مصرفی و بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا، نگرانی‌های بازار را حل خواهد کرد و طلا را به سطح پایینتری کاهش می‌دهد. این تحلیلگران مجدداً قیمت کوتاه مدت مورد پیش‌بینی برای هر اونس طلا را ۱۱۰۰ دلار اعلام کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰٫۷ درصد افزایش، به ۱۵٫۶۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰٫۷ درصد افزایش، ۹۶۸٫۴۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با ۰٫۳ درصد کاهش، ۵۷۲٫۹۰ دلار بود.