گروه خودرو- معاون تولیدی سازمان بازرسی، در دیدار با تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت خودرو به بازرس کل صمت برای پیگیری روند تخصیص ارز خودرو مأموریت داد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی سازمان بازرسی کل کشور،، احمد اسدیان؛ معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی، ضمن بازدید در نشستی مشترک با معاون وزیر […]
گروه خودرو- معاون تولیدی سازمان بازرسی، در دیدار با تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت خودرو به بازرس کل صمت برای پیگیری روند تخصیص ارز خودرو مأموریت داد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی سازمان بازرسی کل کشور،، احمد اسدیان؛ معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی، ضمن بازدید در نشستی مشترک با معاون وزیر صمت، مسئولان ارشد حوزه خودرو و تولیدکنندگان و واردکنندگان این صنعت، به بررسی مشکلات آنان در زمینه تخصیص ارز، روند واردات و تولید داخل پرداخت. در این دیدار تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت خودرو با اشاره به مشکلات و چالشهای موجود در زمینه تأمین ارز مورد نیاز و فرآیند واردات، خواستار همکاری بیشتر و تسهیل شرایط از سوی مراجع ذیصلاح شدند. اسدیان؛ نیز با تأکید بر اهمیت افزایش ایمنی و کیفیت خودروها و حفظ سلامت و امنیت آحاد جامعه، تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور تمام تلاش خود را برای حمایت از مصرفکنندگان و فعالان صنعت خودرو به کار خواهد گرفت. وی افزود: تحقق این امر نیازمند همکاری و هماهنگی تمامی نهادها و سازمانهای ذیربط است و ما با جدیت به دنبال رفع موانع و مشکلات موجود خواهیم بود. در ادامه این بازدید، معاون تولیدی سازمان بازرسی، به بررسی نمونههای مختلف خودروهای وارداتی و خودروهای تولید شده در داخل کشور و ارزیابی کیفیت و استانداردهای آنان پرداخت و اظهار داشت: تولید داخلی خودروهای باکیفیت و مطابق با استانداردهای بینالمللی، گامی مهم در جهت تحقق شعار سال، ارتقای جایگاه صنعت خودروسازی ایران و کسب رضایت مردم است. بر همین اساس، برگزاری جلساتی با حضور مسئولان وزارت صمت و پیگیری روند تخصیص ارز با حضور فعالان حوزههای تولید خودروهای حمل بار (کشنده)، خودروهای سواری تولید داخل و خودروهای CBU و واردکنندگان از مصوبات این جلسه بود که معاون تولیدی سازمان بازرسی، در این زمینه ضمن مأموریت به بازرس کل صمت تأکید کرد که طی برگزاری نشست با مسئولان متولی موضوع تخصیص ارز را پیگیری نماید. همچنین یوسف باقریان؛ معاون بازرسی کالا و تجهیزات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) درخصوص موضوع مهم ایمنی خودرو و روشهای نوین در کشور، گفت: روشهای بسیاری وجود دارد که میتوان در بحث ایمنی در صنعت خودروسازی از آن استفاده کرد. بهطور خاص برخی از این قطعات به لحاظ ایمنی از اهمیت بسیاری برخوردار است. بهعنوان مثال معضلاتی در اکسل خودرو و برخی از قطعات جوشکاری شده شاهد آن هستیم که در صورتی که از کیفیت مناسب برخوردار نباشند سبب بروز حادثه خواهد شد. این درحالی است که با روش تجهیزات NDT و Advanced NDT میتوان از انجام درست جوشکاری و نفوذ جوش در اتصالات قطعات اطمینان حاصل کرد و همچنین میتوانیم عمر مفید قطعات به لحاظ فرسودگی را پیشبینی کنیم. باقریان؛ درخصوص اینکه از آنجا که این تجهیزات وارداتی است، آیا در شرایط تحریم مشکلی وجود ندارد؟ گفت: اگر گفته شود که در این شرایط مشکلی وجود ندارد، سخن منطقی نیست. از این لحاظ مشکلات وجود دارد. همین الان برخی از تجهیزات ما به دلیل تحریمها در گمرک امارات متوقف شده و اجازه ورود به ایران را ندارد اما با در نظر گرفتن این شرایط به سختی برخی از تجهیزات وارد کشور میشود. وی با بیان اینکه روشهای NDT در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی استفاده میشود و میتوان گفت؛ در صنعت خودرو تازگی دارد، افزود: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تنها شرکتی است که این تجهیزات را در اختیار دارد و با تیم متخصص و آموزش دیده که دارای مدارک بینالمللی هستند میتوانند به صنعت خودروسازی کشور کمک شایانی کنند. همچنین امیرمهدی شجاعفرد؛ رئیس آزمایشگاه آدمکهای تست تصادف شرکت آزمونهای ایمنی و کیفیت خودرو ( AQS) درخصوص زمان بهرهبرداری از مرکز تست تصادف، گفت: مرکز تست تصادف در مراحل پایانی و نصب تجهیزات قرار دارد اما اگر راهاندازی این مرکز با تأخیر مواجه شده به دو دلیل عمده است. نخست عدم حمایت دولت درخصوص تأمین وام که قرار بود انجام شود و در نهایت تأمین نشد و در حالحاضر تکمیل سرمایهگذاری از سوی سرمایهگذاران بخشخصوصی در حال انجام است، لیکن ادامه روند تأمین مالی همچنان بزرگترین گلوگاه پروژه است. دوم اینکه مشکلاتی نیز به دلیل لغو پروازها و سفر کارشناسان اروپایی به ایران برای نصب تجهیزات ایجاد شد که خوشبختانه هماکنون این مشکل برطرف شده و فاز اول نصب تجهیزات در حال انجام میباشد. رئیس آزمایشگاه آدمکهای تست تصادف شرکت AQS در پاسخ به این سؤال که چه زمانی مرکز تست تصادف در ایران راهاندازی میشود؟ گفت: اواخر خردادماه سال ۱۴۰۴ اولین تست رسمی تصادف در ایران انجام خواهد شد.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه