وزارت ارتباطات موظف شد مصرف انرژی را هوشمند کند

کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزارت ارتباطات را موظف کرد مصرف انرژی را هوشمند کند. در داده‌سازی انرژی می‌توان بازارهای خرید و فروش انرژی را به‌عنوان ایده مطرح کرد. مصطفی پوردهقان؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن، درباره جلسه این کمیسیون با وزیر ارتباطات، به پیوست، گفت: هفته گذشته در کمیسیون صنایع و معادن با حضور […]

کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزارت ارتباطات را موظف کرد مصرف انرژی را هوشمند کند. در داده‌سازی انرژی می‌توان بازارهای خرید و فروش انرژی را به‌عنوان ایده مطرح کرد. مصطفی پوردهقان؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن، درباره جلسه این کمیسیون با وزیر ارتباطات، به پیوست، گفت: هفته گذشته در کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر صمت، وزیر ارتباطات و رئیس مجلس جلسه ناترازی انرژی بررسی شد. وزیر ارتباطات مأموریتی از سوی دولت برای هوشمندکردن و شفافیت مصرف‌کنندگان انرژی دریافت کرد چرا که طبق گفته وزیر صمت ناترازی‌‌ها حدود ۷۰۰ همت به حوزه صنایع و تولید خسارت زده است. در این بسته پیشنهادی کلمه مصرف‌کننده انرژی، در تمام حوزه‌های تولید، شهری، کشاورزی صادق است. هوشمندسازی انرژی می‌تواند میزان استفاده مصرف‌کننده انرژی را شفاف کند و نشان بدهد. در مراحل اولیه این فرآیند، بیش‌ترین و کم‌‌ترین مصرف انرژی مشخص می‌شود و در مراحل بعد می‌تواند به بهینه‌سازی و اصلاح قیمت برسد. این فرآیند با شناسایی مصرف انرژی شروع می‌شود و می‌تواند اقدام دولت برای کاهش مصرف را در پی داشته باشد. وزارت ارتباطات موظف شده است گزارشی از عملکرد خود به مجلس ارسال کند و البته ضرب‌العجلی برای ارسال این گزارش تعریف نشد. داده‌سازی انرژی این امکان را می‌دهد که بعد از پنج دهه بتوان میزان مصرف، مصرف‌کنندگان را بتوان سنجید. همچنین با داده‌سازی انرژی می‌توان ایده‌پردازی کرد و از جمله این ایده‌ها راه‌اندازی بازارهای خرید و فروش انرژی برای مردم است.