وزیر آموزش و پرورش رقم «سرانه» مدارس امسال صفر بود وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتبار کمی به سرانه مدارس تخصیص مییابد، گفت: از طریق ساماندهی نیروی انسانی و تخصیص منابع تلاش میکنیم سال آینده سرانه مدارس افزایش یابد، امسال رقم اختصاص یافته به سرانه مدارس تقریباً صفر بود. به گزارش ایلنا، […]
وزیر آموزش و پرورش
رقم «سرانه» مدارس امسال صفر بود
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتبار کمی به سرانه مدارس تخصیص مییابد، گفت: از طریق ساماندهی نیروی انسانی و تخصیص منابع تلاش میکنیم سال آینده سرانه مدارس افزایش یابد، امسال رقم اختصاص یافته به سرانه مدارس تقریباً صفر بود.
به گزارش ایلنا، فخرالدیناحمدی دانشآشتیانی در حاشیه همایش ملی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی درباره کمبود فضاهای آموزشی در کشور گفت: با توجه به کمبود بسیار فضاهای آموزشی نیازمند تأمین فضای لازم هستیم تا دانش آموزان آموزش با کیفیت دریافت کنند.
وی افزود: براساس نظامهای جدید آموزشی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بحث «تربیت» در مدارس مهم است و نیاز داریم تعداد دانش آموزان در کلاسها بیش از حد استاندارد نباشد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استانداردها وجود ۲۵ تا ۲۰ نفر در کلاس درس است اما به دلیل کمبود مدرسه این استاندارد را شاهد نیستیم گفت: در برخی مدارس تعداد دانش آموزان در کلاس ۴۰ نفر است که به کیفیت آموزشی لطمه میزند.
دانشآشتیانی ادامه داد: برای سال آینده شاهد هستیم که در برنامه ششم توسعه ردیف خوبی لحاظ شده است تا ایمنسازی مدارس را اجرا کنیم، بنابراین برخی مدارس تخریبی از نو ساخته میشوند و در برخی مدارس مقاومسازی اجرا میشود البته اولویت سال ۹۶ این است که کمبود فضای آموزشی را در مناطق محروم رفع کنیم.
وی همچنین بر لزوم افزایش عمر مفید مدارس تأکید و عنوان کرد: باید در ساختوسازها کاری کنیم که عمر مفید مدارس بیش از ۵۰ یا ۱۰۰ سال باشد تا دائم نیاز به تخریب و بازسازی نداشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش درباره سرانه مدارس نیز گفت: اعتبارات آموزش و پرورش بیشتر صرف پرداخت حقوق پرسنل میشود و اعتبار کمی به سرانه مدارس تخصیص مییابد. از طریق ساماندهی نیروی انسانی و تخصیص منابع تلاش میکنیم در سال آینده، سرانه مدارس افزایش یابد.
وی افزود: امسال رقم اختصاص یافته به سرانه مدارس تقریباً صفر بود و مدیران مدارس با همکاری خانوادهها هزینههای جاری را تأمین کردند.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر ورود مؤسسات آموزشی به مدارس بهویژه مدارس ابتدایی گفت: در دبستانها فرایند یاددهی و یادگیری مهم است و مؤسسات آموزشی با ورود به این محیط و تعیین زمان برای امتحان و آزمون برای دانش آموزان روند تعلیم و تربیت را مخدوش کردهاند. به هیچ عنوان اجازه نمیدهیم این مؤسسات به محیط دبستانها وارد شوند و به دانش آموزان و یادگیری آنها لطمه بزنند. حتی این مؤسسات برای برگزاری امتحاناتشان از دانش آموزان پول دریافت میکنند که این مبالغ منطقی نیست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.