۵ هزار گواهینامه در کشور باطل شد

  سخنگوی ناجا گفت: امسال۵ هزار گواهینامه در کشور باطل شده است. به گزارش مهر، سعید منتظر المهدی در آخرین جلسه سخنگوی ناجا با خبرنگاران با اشاره به عملکرد پلیس‌های تخصصی ناجا گفت: دو رویداد مهم در پیش رو داریم. وی افزود: چهارشنبه آخر سال باید فرصتی برای بیش‌تر در کنار هم بودن، باشد. مطالعات […]

 

سخنگوی ناجا گفت: امسال۵ هزار گواهینامه در کشور باطل شده است.

به گزارش مهر، سعید منتظر المهدی در آخرین جلسه سخنگوی ناجا با خبرنگاران با اشاره به عملکرد پلیس‌های تخصصی ناجا گفت: دو رویداد مهم در پیش رو داریم.

وی افزود: چهارشنبه آخر سال باید فرصتی برای بیش‌تر در کنار هم بودن، باشد. مطالعات ما نشان می‌دهد رفتار جوانان ما بیش از پیش براساس اخلاقمندی سوق داشته است و امیدواریم امسال هم هیچ نشانی از هنجارهای لجام گسیخته نداشته باشیم.

وی گفت: انتظار مردم از پلیس در برخورد با هنجارشکنان برخورد قانونی با آن‌ها است از این رو هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال در صورت دستگیری تمام تعطیلات خود را در بازداشتگاه به سر خواهند برد.

وی درباره پلیس راهور گفت: کاهش ۳.۱ درصدی تلفات جاده‌ای و ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز ۹۴ نسبت به ۹۳ را داشته‌ایم بیش‌ترین واژگونی خودرو‌ها را در فروردین امسال داشتیم که امیدواریم این رقم در سال ۹۵ کاهش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از ارایه گزارش خود گفت: بیش‌ترین ساعات تصادفات در ساعت ۱۴ تا ۱۸ اتفاق افتاده و بیش‌ترین تصادفات منتج به فوت در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است و ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

وی با بیان این‌که امسال ۵ هزار گواهینامه باطل شده است، گفت: عدم فاصله طولی و عدم توجه به جلو بیش از ۳۲ درصد تصادفات را منجر شده است و ۲۱٫۱تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

وی درباره پلیس آگاهی نیز گفت: روند رو به افزایش سرقت را داشتیم که با تشکیل قرارگاه سرقت افزایش سرقت را کنترل کردیم ۵۲ درصد سرقت‌ها، سرقت‌های خورد است و امنیت روانی جامعه را به خظر می‌اندازد. بیش‌ترین کشفیات آگاهی درباره سرقت خودرو بوده و ۹۵ درصد سرقت خودرو‌ها در پایتخت کشف شده‌اند.

وی افتتاح پلیس ۱۱۰ فتا که به صورت آنلاین به مردم خدمت رسانی می‌کند را جزو برنامه‌های مهم پلیس فتا برشمرد و گفت: بیش‌ترین جرایم ثبت شده برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران و انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی است.

وی گفت: بیش از ۴۳۰ هزار پیام به مرکز ۱۹۷ ارسال شد که ۵۰ درصد انتقاد بوده است که ۳۰ درصد تقدیر و ۶ درصد شکایت از پلیس بوده است بیش‌ترین پلیس‌ها در حوزه وظیفه عمومی و پلیس راهور بوده است.

سخنگوی ناجا افزود: کمیسیون‌های متعددی درباره ثبت شکایت‌ها انجام شده است و تعدادی از پرسنل که شکایت داشته‌اند تنزل درجه داشته یا توبیخ شده‌اند و برخی هم ممانعت از همکاری داشته‌اند و از نیروی انتظامی اخراج شده‌اند.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از ۲۱ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که بیش‌تر آن مربوط به سرقت نزاع و جمع‌آوری معتادان بوده است.

وی درباره فعالیت‌های پلیس اینترپل نیز گفت: بیش‌ترین جرایم در حوزه جرایم اقتصادی بوده و ردیابی مجرمان فراری در کشورهای هم پیمان صورت گرفته است که پلیس اینترپل کارنامه درخشانی از فعالیت‌هایش را ثبت کرده است.

منتظرالمهدی به حضور مأموران پلیس در مجامع فرهنگی و اجتماعی گفت: حضور پررنگ پلیس در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی پلیس نشان از توانمندی پلیس در جلب مشارکت‌های مردمی و اعتمادسازی در بین شهروندان دارد.

سخنگوی ناجا درباره کاهش ۵ و نیم درصدی سرقت و دو درصدی قتل و ۸۰ درصدی حوادث و سوانح حاصل تلاش پیشگیرانه همکارانم در حوزه پلیس پیشگیری است که قابل ستایش است.

دستگیری ۱۱۰ نفر از عناصر ضد انقلاب در غرب و دستگیری ۱۷۵ نفر از اشرار در مرزهای شرقی نیز جزو فعالیت‌های پلیس امنیت در سال گذشته بود.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل ناجا و بالا بردن آمادگی جسمانی نیروهای پلیس نیز گفت برگزاری جلسات استاندارد‌سازی برای ۵۰ هزار نفر از پرسنل ناجا را از جمله برنامه‌های ناجا برای توانمندسازی پرسنل ناجا در سال ۹۴ اعلام کرد

 

وی به افزایش ۹۳ درصدی جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: ۸۳ درصد جرایم را مردان و ۱۷ درصد جرایم اینترنتی توسط زنان به ثبت رسیده است.