یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو فرسوده است

یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو فرسوده است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو فرسوده داریم، گفت: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو فرسوده در طول حدود ۱۰ تا ۱۲ سال اخیر اسقاط شده است. به گزارش تسنیم، حمیدرضافولادگر درباره طرح اسقاط خودروهای فرسوده، […]

یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو فرسوده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو فرسوده داریم، گفت: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو فرسوده در طول حدود ۱۰ تا ۱۲ سال اخیر اسقاط شده است.

به گزارش تسنیم، حمیدرضافولادگر درباره طرح اسقاط خودروهای فرسوده، افزود: از زمانی که در قانون بودجه سال‌های ۸۵، ۸۶ و ۸۷ احکام خوبی در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده و قانون دائمی توسعه حمل و نقل و مدیریت سوخت تصویب شد، در سال‌های اول به علت حمایت‌های بیش‌تر شتاب این طرح بیش‌تر بود.

وی با بیان این‌که در قانون برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه هم در این زمینه قوانین دائمی هم داریم، ادامه داد: ابزارهای حمایتی سال‌های اول کم‌تر شده است و از سال ۸۹ و ۹۰ تا سال‌های ۹۱ و ۹۲ شیب آن کند شد.

فولاد گر گفت: در دو سال اخیر فعالیت در این زمینه بیش‌تر شده است و به‌طور میانگین در سال حدود ۲۴۷ هزار خودرو فرسوده از رده خارج می‌شود.

وی افزود: با توجه به این‌که اسقاط خودروهای فرسوده فواید زیاد برای اقتصاد، محیط‌زیست، ترافیک، سلامت مردم و مالکان خودروهای فرسوده دارد این طرح باید از اولویت‌های مهم ما باشد و باید کمک کنیم به خوبی اجرا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بر اساس طرحی به ازای خودروهای وارداتی باید تعدادی خودرو فرسوده اسقاط شود، گفت: در سال ۹۳ معادل ۳۵۰ هزار، سال ۹۴ معادل ۲۷۰ هزار و از سال ۹۵ تا کنون معادل ۳۰۰ هزار گواهی اسقاط در واردات خودرو‌‌ها صادر شده است.

 

فولادگر تأکید کرد: باید تسهیلات تشویقی بیش‌تری برای اسقاط خودروهای فرسوده در نظر بگیرند یا از ابزار تنبیهی استفاده شود و مجلس هم باید نظارتش را بیش‌تر کند.