سهم چینی‌ها در تأمین قطعات ایران خودرو در سال ۹۵ صفر شد

  مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو(ایساکو) گفت: در کمیسیون معاملات این شرکت، برای سال آینده، هیچ قطعه‌ای با محوریت تأمین از چین تصویب نشده است. به گزارش ایرنا، سید رضا حسینی در نشست خبری آغاز جشنواره خدمات نوروزی ایران خودرو اضافه کرد: با توجه به بازشدن شبکه‌های تأمین بعد از رفع تحریم‌ها، […]

 

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو(ایساکو) گفت: در کمیسیون معاملات این شرکت، برای سال آینده، هیچ قطعه‌ای با محوریت تأمین از چین تصویب نشده است.

به گزارش ایرنا، سید رضا حسینی در نشست خبری آغاز جشنواره خدمات نوروزی ایران خودرو اضافه کرد: با توجه به بازشدن شبکه‌های تأمین بعد از رفع تحریم‌ها، می‌توانیم اقلام را از منابع اصلی پژو و رنو تأمین کنیم، بنابراین اقلامی که از سازندگان چینی وارد می‌شد حذف و قطعات اصلی تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: ما دورانی را سپری کردیم که باید از یک طرف پاسخگوی شبکه مصرف می‌بودیم و از طرفی، راه‌ها برای تأمین اقلام مورد نیاز بسته شده بود؛ این شرایط ما را مجبور کرد یکسری قطعات را از بازارهای چین تأمین کنیم؛ هرچند تلاش می‌کردیم که از برندهای خوب این کشور استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: به این ترتیب بخشی از قطعات مورد نیاز شبکه مصرف، به ناچار از چین تأمین می‌شد.

مدیرعامل ایساکو افزود: از دو-۳ ماه گذشته تأمین قطعات در شبکه‌های اصلی خود قرار گرفته است؛ شاید بخشی از قطعات چینی در بین قطعاتی باشند که عرضه می‌شوند اما درصد قابل توجهی از قطعات از منابع اصلی تأمین شده است.

 

وی گفت: همه قطعات از منابع اصلی تفاوت قیمت ایجاد کرده است اما رویکرد ما در رابطه با مشتریانی که در دوره گارانتی هستند متفاوت است، از این رو، به تفاوت قیمت‌ها توجه نکرده‌ایم.