مهدی قرهداغلی – معاون صنایع عمومی وزیر صمت، درخصوص تقویت تولید تایر، اظهار داشت: برنامه تقویت تولید و منطقیسازی قیمت لاستیک خودرو را دنبال میکنیم. به گزارش مناقصهمزایده، در نشست خبری که با حضور ابراهیم شیخ؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت و اصحاب رسانه برگزار شد، در این نشست معاون صنایع عمومی وزارت صمت به […]
مهدی قرهداغلی – معاون صنایع عمومی وزیر صمت، درخصوص تقویت تولید تایر، اظهار داشت: برنامه تقویت تولید و منطقیسازی قیمت لاستیک خودرو را دنبال میکنیم. به گزارش مناقصهمزایده، در نشست خبری که با حضور ابراهیم شیخ؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت و اصحاب رسانه برگزار شد، در این نشست معاون صنایع عمومی وزارت صمت به ارائه گزارش عملکرد صنایع مرتبط با واحد متبوع و پیگیری مشکلات صنعتگران پرداخت و چالشهای عمده تایرسازان اعم از آزادسازی قیمت و تأمین نیاز ارزی مورد بررسی قرار گرفت. ابراهیم شیخ؛ معاون صنایع عمومی وزیر صمت، در این نشست در پاسخ به سؤالی درخصوص اینکه مجوز آزادسازی قیمت تایر سال گذشته توسط دولت و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان تأیید شد، اما در مرحله اجرا مانده است، گفت؛ باید اعلام کنم که طی ۱۰ ماهه سالجاری صنعت تایر ۱۰٫۱ درصد رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال پیش داشته است. این مقدار افزایش تیراژ تولید در ساختار صنعتی کشور بسیار قابلملاحظه است. معاون صنایع عمومی وزیر صمت، درخصوص کاهش تأمین ارز در سالجاری برای تایرسازان، بیان کرد؛ به صورت مستمر با تایرسازان در تماس هستیم و نقدها و درخواستهایشان را شنیده و دنبال میکنیم. تولیدکنندگان لاستیک خودرو با افزایش منابع تولید مواجه شدند، بهعنوان سیاستگذار صنعتی مسئله بررسی قیمتها را دنبال و با این تولیدکنندگان همراهی داریم. شیخ؛ تصریح کرد: در حالحاضر صنعت تایر در کشور دستاوردهای مهمی از قبیل نوآوری در محصولات و تولید لاستیک مورد نیاز خودروهای برقی را داشته است. معاون صنایع عمومی وزیر صمت، درخصوص تقویت تولید تایر، اظهار داشت: برنامه تقویت تولید و منطقیسازی قیمت لاستیک خودرو را دنبال میکنیم. یکی از سیاستهای که وزارت صمت در سال آینده اتخاذ خواهد کرد؛ منطقیسازی قیمت تایر براساس هزینههای تولید و فناوری است. در سالجاری نیز تلاش داریم تا بازار شب عید را رونق و خرید در بازار را با تحریک تقاضا کنترل کنیم. این مهم با تأمین منابع مالی مناسب برای تولیدکنندگان و اصلاح قیمتها انجام خودرو شد. وی افزود: در صنایع عمومی استراتژی ما رونق بازار و مدیریت قیمتها است؛ مدیریت قیمت صرفاً بهعنوان کنترل نرخ مد نظر نیست و منطقیسازی براساس منافع تولیدکننده و مصرفکننده در دستور کار است.
دیدگاه بسته شده است.