فولاد مبارکه جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا شد

  مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان جزو ۱۰ شرکت برتر جهان قرار گرفت.  بهرام سبحانی گفت: در تازه‌‌ترین ارزیابی از ۳۶ شرکت فولادسازی مطرح در کلاس جهانی (WORLD CLASS COMPANIES) که در ماه مارس ۲۰۱۶ انجام شد، فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از ۱۰شرکت برتر فولادساز جهان در جایگاه دهم قرار گرفت. به […]

 

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان جزو ۱۰ شرکت برتر جهان قرار گرفت.

 بهرام سبحانی گفت: در تازه‌‌ترین ارزیابی از ۳۶ شرکت فولادسازی مطرح در کلاس جهانی (WORLD CLASS COMPANIES) که در ماه مارس ۲۰۱۶ انجام شد، فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از ۱۰شرکت برتر فولادساز جهان در جایگاه دهم قرار گرفت.

به گزارش ماین‌نیوز، سبحانی افزود: این ارزیابی توسط مؤسسه جهانی «استیل داینامیک» انجام شد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان به افتخار دیگری در عرصه جهانی دست یافت.

سبحانی گفت: در فرایند این ارزیابی فاکتورهایی از جمله اندازه شرکت، ظرفیت توسعه، نزدیکی به بازار، دسترسی به مواد اولیه، ارزش افزوده محصولات تولیدی، به روز بودن فن‌آوری، مهارت و بهره‌وری کارکنان، سود دهی و صورت‌های مالی، قدرت رقابت و تهدید رقبا، ایمنی و محیط‌زیست، شرکت‌های اقماری و چندین پارامتر دیگر بین شرکت‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد.

او اظهار داشت: در این ارزیابی، شرکت‌های پوسکو (کره جنوبی)، نوکور(آمریکا) و گردائو (برزیل) به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

سبحانی خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های فولادسازی صاحب نام اروپا و آسیا با فاصله زیادی از فولاد مبارکه در رده‌های بعدی قرار دارند.

فولاد مبارکه بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است. قاره اروپا مقصد بیش از ۵۰ درصد از صادرات فولاد مبارکه است.

همچنین سبحانی روند قیمت محصولات فولادی را در سال آینده پیش‌بینی کرد و گفت: قیمت‌ محصولات فولادی در سال آینده به تدریج روند صعودی پیش خواهد گرفت.

مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان با بیان مطلب فوق اظهار کرد: براساس شرایط فعلی بازار جهانی فولاد خصوصاً قیمت‌های تمام شده محصول در چین و همچنین قیمت فروش محصولات این کشور می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در سال آینده به تدریج روند صعودی پیش خواهد گرفت.

او افزود: این امر به دلیل وضعیت قیمت تمام شده و قیمت فروش و همچنین کاهش تولید در این کشور است که فعلاً به نظر می‌رسد موجب زیان تولیدکنندگان در این کشور شده است. همچنین برخی موضوعات زیست‌محیطی و عوامل دیگر احتمالاً موجب کاهش در حجم تولید چین و افزایش قیمت در بازار فولاد خواهند شد.

مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان با بیان این‌که در فضای پساتحریم، راه‌اندازی پروژه‌های نفت و گاز، پتروشیمی و فولاد هم تأثیرگذار هستند، گفت: درشرایط فعلی اتکا به فروش نفت با توجه به روند نزولی قیمت نفت، تنها می‌تواند در تأمین حقوق کارمندان، بازنشستگان و یارانه کارساز باشد و برای عبور از این شرایط نیاز به سرمایه‌گذاری‌های جدید است. برای سرمایه‌گذاری نیز منابع مالی اولویت دارد که منابع خارجی ارزان قیمت می‌تواند این کاستی‌‌ها را جبران کند.

سبحانی افزود: همگرایی و کاهش هزینه‌ها و راه‌اندازی یک شرکت ادغامی ۱۰ میلیون تنی فولاد در منطقه خلیج‌فارس یکی دیگر از راهکارهای دستیابی به اهداف افق چشم‌انداز است، از سویی باید ۶ شرکت تولیدکننده فولاد در منطقه خلیج‌فارس با هم ادغام شوند تا هدفگذاری تولید۱۰میلیون تن فولاد در این منطقه امکان‌پذیر شود.

او با بیان این‌که چنین اتفاقی مزیت‌های همگرایی و کاهش هزینه‌ها را نیز در پی خواهد داشت، تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم اگر بخواهیم ملی فکر بکنیم این اتفاق باید رخ بدهد، در حال حاضر ۶ شرکت در منطقه ویژه خلیج‌فارس به‌صورت جزیره‌ای مشغول به‌کار هستند و سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها هم به‌ صورت لکه‌ای است که این شکل از فعالیت، عواقبی جز تلف شدن وقت، انرژی و منابع را در بر نخواهد داشت.

 

سبحانی خاطرنشان کرد: برای رفع رکود حاکم بر بازار فولاد و جلوگیری از سیاست‌های اشتباه واردات فولاد با ارز مبادله‌ای یا واردات از چین و اوکراین، باید مانند همه کشور‌ها در برابر صادرات چین و روسیه و اوکراین از طریق وضع تعرفه و قوانین ضد دامپینگ از تولید داخل حفاظت کنیم و ما کلا توقع دیگری غیر از این از دولت نداریم و انتظار می‌رود دولت بیش از پیش از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند. همان‌طور که سیاست دولت چین صدور محصولات تحت هر شرایطی است و با دادن مشوق به تولیدکنندگان و بدون در نظر گرفتن قیمت است.