تخصیص بودجه عمرانی؛ ۱۰ درصد در سال ۹۱، ۲۲ درصد در سال ۹۲، ۵۰ درصد در سال ۹۳

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از رکود موجود در کشور، گفت: در نتیجه شرایط کنونی کشور بسیاری از پروژه‌های عمرانی متوقف شده‌اند. به گزارش خانه ملت، محمد علیپور در نشست علنی دیروز (دوشنبه۲۴ اسفند) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، ضمن تشکر از ملت غیور ایران به خاطر حضور حماسی […]

 

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از رکود موجود در کشور، گفت: در نتیجه شرایط کنونی کشور بسیاری از پروژه‌های عمرانی متوقف شده‌اند.

به گزارش خانه ملت، محمد علیپور در نشست علنی دیروز (دوشنبه۲۴ اسفند) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، ضمن تشکر از ملت غیور ایران به خاطر حضور حماسی در پای صندوق‌های رأی، گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی مایوس کردن دشمنان ایران را در پی داشته است.

نماینده مردم ماکو و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر همگان آشکار است که دوره نهم مجلس شرایط اقتصادی کشور به جهت اعمال تحریم‌ها، تغییر دولت‌ها و رکود سراسری مناسب نبوده و در نتیجه بودجه عمرانی در سال ۹۱، ۱۰ درصد و در سال ۹۲ رقمی در حدود ۲۲ درصد و سال ۹۳ قریب ۵۰ درصد تخصیص یافت از این رو اغلب پروژه‌های عمرانی متوقف و یا تعطیل شدند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: از نخستین روزهای مسؤولیت نمایندگی پیگیر راه‌اندازی منطقه آزاد ماکو بوده ام.

وی با اشاره به برخی اقدامات رخ داده در حوزه انتخابیه خود در مجلس نهم تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو نیز در سال ۹۲، رسما شروع به‌کار کرد و در کم‌تر از ۳ سال آثار بسیار مثبتی برای مردم منطقه به ارمغان آورد.

علیپور ادامه داد: در خصوص چگونگی برگزاری انتخابات حرف‌های زیادی است که به موقع خواهم گفت. اما عواملی که سبب شد بنده با این همه تلاش مورد اقبال مردم قرار نگیرم باز به منطقه آزاد ماکو بر می‌گردد و حقایقی در این رابطه است که باید به اطلاع مردم برسانم.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع به‌کار منطقه آزاد ماکو کم‌تر از ۲۰۰ نفر در این منطقه مشغول به‌کار شدند این در حالی است که ۱۱ هزار نفر بیکار تحصیلکرده در منطقه وجود دارد که همه انتظار دارند در این منطقه مشغول شوند و در فضای انتخاباتی همه رقبا و سیاسیون این موضوع را بهانه کردند که افراد غیربومی در منطقه آزاد ماکو مشغول به‌کار شدند این درحالی است که ۹۰ درصد مشغولان به‌کار، بومی بوده‌اند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مسؤول ایجاد اشتغال ریاست جمهور است نه نماینده و بنده افتخار داشتم زیر ساخت‌های لازم را برای رشد و توسعه فراهم کنم که این کار انجام شده است.