مدیرعامل جدید ایران‌خودرو از آغاز اصلاحات در زنجیره ارزش خودرو خبر داد

گروه خودرو- مدیرعامل ایران‌خودرو، بر اهمیت کیفیت و قیمت رقابتی قطعات تأکید کرد و افزود: برخلاف برخی شایعات و اخبار منفی در پی تغییرات مدیریتی در ایران‌خودرو، کاهش سهم تأمین‌ هیچ بخشی از سازندگان داخلی قطعات ایران‌خودرو به هیچ‌وجه در برنامه هیئت‌مدیره جدید ایران‌خودرو نیست و هیچ سازنده‌ای حذف نمی‌شود. اولویت ما همکاری با همه […]

گروه خودرو- مدیرعامل ایران‌خودرو، بر اهمیت کیفیت و قیمت رقابتی قطعات تأکید کرد و افزود: برخلاف برخی شایعات و اخبار منفی در پی تغییرات مدیریتی در ایران‌خودرو، کاهش سهم تأمین‌ هیچ بخشی از سازندگان داخلی قطعات ایران‌خودرو به هیچ‌وجه در برنامه هیئت‌مدیره جدید ایران‌خودرو نیست و هیچ سازنده‌ای حذف نمی‌شود. اولویت ما همکاری با همه سازندگان است و این همکاری‌‌ها با رعایت ضوابط خاص و با ملاک بودن قیمت و کیفی است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از ایکوپرس، عادل پیرمحمدی؛ در مراسم معارفه مدیرعامل جدید ساپکو، همچنین تأکید کرد: براساس سیاست‌های جدید هیئت مدیره، تلاش بر این خواهد بود که اقدامات موازی برای واردات قطعاتی که توانایی و ظرفیت تولید آن در زنجیره تأمین داخل کشور وجود دارد، متوقف شود و رویکردهای گاه متفاوتی که در سه تا چهارسال اخیر وجود داشته، براساس این اصول تنظیم خواهند شد. پیرمحمدی؛ با اشاره به تغییرات اخیر در این شرکت، اعلام کرد: پس از واگذاری مدیریت ایران‌خودرو به بخش‌خصوصی، انتظارات زیادی برای بهبود شرایط این شرکت وجود دارد. وی تأکید کرد: ایران‌خودرو در شرایط نامطلوبی قرار دارد و بخش‌خصوصی وارد شده تا با استفاده از توانمندی‌های خود، وضعیت را بهبود بخشد. پیرمحمدی؛ با اشاره به اهمیت اقتصاد خودرو، گفت: ما امانت‌دار سهامداران هستیم و هدف اصلی ما خدمت به صنعت خودرو و نجات آن است. سهامدارانی که پای کار ایستاده‌اند، هدف‌شان خدمت است. مدیرعامل ایران‌خودرو، همچنین بر لزوم انتخاب افراد شایسته برای جایگاه‌های مدیریتی تأکید کرد و افزود: بخش‌خصوصی افرادی را انتخاب کرده که در صنعت خودرو شناخته شده‌اند و در مباحث فنی و مدیریتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. پیرمحمدی؛ با تأکید بر لزوم رضایت مشتریان، گفت: ما پاسخگو هستیم و هر مصوبه هیئت مدیره، باید اجرا شود. خصوصی‌سازی ایران‌خودرو نشان می‌دهد که حاکمیت به این روش مدیریت اطمینان کرده است. اگر موفق شویم، این الگویی برای سایر صنایع خواهد بود و اگر موفق نشویم، این مسیر برای خصوصی‌سازی‌های بعدی بسته می‌شود. وی همچنین از آغاز اصلاحات در زنجیره ارزش خودرو خبر داد و گفت: ما اصلاحات را از خدمات پس از فروش شروع کرده‌ایم و در زمینه توسعه محصول و کاهش مصرف سوخت که خواسته دولت و مردم است، با جدیت کار می‌کنیم. پیرمحمدی؛ افزود: کاهش مصرف سوخت یکی از اولویت‌های ماست و مسیر دستیابی به آن، تولید خودروهای هیبریدی است. اگرچه پروژه تولید خودروهای هیبریدی عقب افتاده است، اما باید هرچه سریع‌تر آن را به سرانجام برسانیم. مدیرعامل ایران‌خودرو، افزود: سهم تأمین‌ سازندگان قطعات ایران‌خودرو کاهش نخواهد یافت و هیچ سازنده‌ای حذف نمی‌شود. اولویت ما همکاری با سازندگان خرد است و این همکاری‌‌ها با رعایت ضوابط خاص و با ملاک بودن قیمت و کیفیت رقابتی ادامه خواهد یافت. پیرمحمدی؛ ضمن تأکید بر مستقل بودن معاونت کیفیت در ساختار سازمانی ایران‌خودرو، گفت: این معاونت بر کل زنجیره تأمین و تولید نظارت خواهد کرد. در ایران‌خودرو، خرد جمعی حاکم است و ما به بهبود مستمر فرآیند‌ها ادامه خواهیم داد. وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده صنعت خودرو، گفت: در حال‌حاضر با فضای امیدوارکننده‌ای مواجهیم و مطمئن هستیم که نتایج خوبی در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران‌خودرو، به ویژه رضایت مشتریان، به دست خواهیم آورد. مدیرعامل ایران‌خودرو، با اشاره به دستاوردهای حوزه خودکفایی ایران‌خودرو، گفت: زمانی بود که فولاد از مسیر واردات تأمین می‌شد، اما در حال‌حاضر در سایه راهبرد خودکفایی، از این موضوع بی‌نیاز هستیم. وی برنامه خودکفایی گیربکس هیبریدی (DHT) را از اولویت‌های ایران‌خودرو دانست. پیرمحمدی؛ درخصوص برنامه‌های ایران‌خودرو برای متنوع‌سازی سبد سوخت خودرو، گفت: ناترازی بنزین و لزوم متنوع‌سازی سبد سوخت خودرو یک چالش ملی است و همه اعم از دولت و بخش‌خصوصی باید برای حل آن تلاش کنند. این مسئله به حدی اهمیت دارد که در اولین جلسه هیئت مدیره جدید ایران‌خودرو این مسئله مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد از سال آینده تولید خودرو هیبریدی تارا انجام شود. وی ادامه داد: با این تغییر مصرف سوخت هر خودرو تارا ۳۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر موتور EFP توربو شارژ با سوخت CNG با گشتاور ۲۴۰ نیوتن بر متر که یکی از کار‌های ابتکاری مجموعه ایران‌خودرو است سال آینده تولید خواهد شد موتور توربو شارژ با این میزان گشتاور یکی از کار‌هایی است که کمتر خودروسازی در دنیا توانایی تولید آن را دارد.