اعضای جدید هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی، ساماندهی پلتفرمهای طلای آنلاین، ایجاد کارگروههای تخصصی و بررسی مجوزهای دوره گذشته، را در اولویتهای خود قرار دادهاند و به نظر میرسد آنها پس از سالها چالش و تأخیر در برگزاری انتخابات، قصد دارند با بررسی دقیق عملکرد دوره گذشته، رسیدگی به تخلفات و ایجاد کارگروههای تخصصی، […]
اعضای جدید هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی، ساماندهی پلتفرمهای طلای آنلاین، ایجاد کارگروههای تخصصی و بررسی مجوزهای دوره گذشته، را در اولویتهای خود قرار دادهاند و به نظر میرسد آنها پس از سالها چالش و تأخیر در برگزاری انتخابات، قصد دارند با بررسی دقیق عملکرد دوره گذشته، رسیدگی به تخلفات و ایجاد کارگروههای تخصصی، اتحادیه را به خانهای امن برای کسبوکارهای این حوزه تبدیل کنند. به گزارش پیوست، تکلیف انتخابات اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی با تأخیری سهساله و دوبار به حد نصاب نرسیدن آن، بالاخره در پانزدهم بهمن ماه مشخص شد. این انتخابات در دور سوم به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد و هیئت مدیره و بازرس این اتحادیه مشخص شدند. در این انتخابات از ۷۳۷۶ عضو، ۲۰۶۱ نفر رای داده و کل آرا ثبت شده ۲۰۳۹ رای بوده است و این یعنی تنها ۲۸ درصد افراد واجد شرایط در انتخابات اتحادیه کسبوکارهای مجازی شرکت کردند و بدینترتیب رضا الفتنسب، پشوتن پورپزشک، رزا مجتهدزاده، صادق محمدی، محمدجواد رعیت، فرزانهالسادات امامی، رضا جوکار بهعنوان اعضای هیئت مدیره این اتحادیه انتخاب شدند. اتحادیه پرحاشیه کسبوکارهای مجازی حالا پس از هفت سال فعالیت دومین دوره انتخابات خود را تجربه کرده و اکنون به نظر میرسد این اتحادیه به سختی متحد شده در ماههای پایانی سال میخواهد بتواند آغاز مناسبی را برای کار اتحادیه رقم بزند. رزا مجتهدزاده؛ مدیرعامل شرکت تحقیقات بازاریابی آمارگران تفکر ایدهآل و عضو هیئت مدیره اتحادیه کسبوکارهای مجازی درباره برنامههای آینده اتحادیه و اولویت آن، میگوید: به واقع هدف شخصی من از حضور در اتحادیه مشارکت پویا و در راستای جلوگیری از انحلال اتحادیه بود که در این مسیر بتوانیم مشکلات کسبوکارها را کمتر کنیم. مجتهدزاده؛ ادامه میدهد: گرچه هنوز درگیر دریافت اعتبارنامههایمان هستیم اما در همین مدت در ارتباط نزدیک با اعضا بودهام. فکر میکنم اولین اولویت ما باید تبدیل کردن اتحادیه به خانه امن اعضا باشد که از لحاظ خود بیزینسی برای اتحادیه و هم مشتریان مفید فایده واقع شود. در حقیقت اتحادیه در سالهای اخیر عملکرد خود را از دست داده بود و تخلفاتی در این مدت در اتحادیه صورت گرفته بود که باید به ترتیب اولویت آنها را برطرف کنیم. او توضیح میدهد: عضو کمیسیون توسعه تجارت الکترونیکی هم هستم و حمید توفیقی سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هم در تمام جلسات دغدغه کسبوکارهای طلا را دارند. صدور مجوز خریدوفروش آنلاین طلا از سیزدهم بهمن ماه به صورت موقت و به مدت ۵۰ روز متوقف شده و این اقدام گامی درست در جهت بهروزرسانی ضوابط و ساماندهی این حوزه است که نیاز به بازبینی دارند. ما هم در اتحادیه به شدت پیگیر مسائل این حوزه هستیم.
بررسی عملکرد گذشته
صادق محمدی؛ مدیرعامل «مدیانا» ودیگر عضو اتحادیه کسبوکارهای مجازی هم در این باره، میگوید: به نظرم اولین کار تیم جدید اتحادیه کسبوکارهای مجازی باید بررسی عملکرد دوره گذشته و مروری بر آنچه رخ داده است، باشد. اصلا بررسی کنیم مجوزهایی که داده شده بر چه اساس بوده، نامههای ورودی و خروجی اتحادیه را بررسی کنیم، بررسی عملکرد اوضاع مالی، جوازها هم از دیگر موضوعات قابل پیگیری ما در اتحادیه خواهد بود. محمدی؛ اضافه میکند: بخش دیگری از فعالیتهای ما بررسی چالشهای روز کسبوکارهاست. موضوعاتی مثل پلتفرمهای طلا و هر آنچه کسبوکارهای فناور از ما انتظار دارند. در واقع از اتحادیه انتظار میرود که بتواند آنها را تحلیل کند و راهکار ارائه دهد. موضوعات پلتفرمهای طلا از سال ۹۸ تقریباً رها شده مانده بود اما حالا تبدیل به چالش روز شده و ما باید به فکر حل آنها باشیم. البته ساختار کمیسیونها و کارگروهها، کمیسیونهای تخصصی هم نیاز به یک بازبینی جدی دارند. چون تنوع بیزینسهای آنلاین بیشتر شده است و نیاز به کارگروههای تخصصی به شدت احساس میشود. همه اینها بخشی از مقدمات فعالیتهای ماست. رضا الفتنسب؛ عضو هیئت مدیره اتحادیه کسبوکارهای مجازی هم، در این باره میگوید: در حالحاضر منتظر دریافت اعتبارنامههایمان هستیم و به دنبال گفتگو با سایر اعضای هفت نفره هیئت مدیره هستیم. اما بهطور حتم کسبوکارهای روز و رسیدگی به وضعیت پلتفرمهای طلای آنلاین در اولویتهای ما قرار دارند.
دیدگاه بسته شده است.