مهدی قرهداغلی- معاون وزیر صمت، در همایش بهرهبرداری از طرحها و پروژههای سیانجی با تأکید بر تدوین نقشهراه بلندمدت برای تنوعسازی به سبد سوخت کشور، گفت: این نقشهراه باید روشن و مشخص برای صنعت خودروی کشور تدوین شود. به گزارش مناقصهمزایدهف فرشاد مقیمی؛ با اشاره به لزوم پیگیری همزمان نوسازی ناوگان حملونقل، متنوعسازی سبد سوخت […]
مهدی قرهداغلی- معاون وزیر صمت، در همایش بهرهبرداری از طرحها و پروژههای سیانجی با تأکید بر تدوین نقشهراه بلندمدت برای تنوعسازی به سبد سوخت کشور، گفت: این نقشهراه باید روشن و مشخص برای صنعت خودروی کشور تدوین شود. به گزارش مناقصهمزایدهف فرشاد مقیمی؛ با اشاره به لزوم پیگیری همزمان نوسازی ناوگان حملونقل، متنوعسازی سبد سوخت و اسقاط خودروهای فرسوده برای اصلاح روند مصرف سوخت از تلاش برای نوسازی و بازسازی یکهزار و ۴۰۴ واحد صنعتی خبر داد و گفت: تحقق این مهم به کاهش مصرف انواع انرژی منجر خواهد شد. وی با تأکید بر لزوم اسقاط خودروهای فرسوده، بیان کرد: تا به امروز ۳۲۸ هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده است. این درحالی است که در کل سال ۱۴۰۲ فقط ۷۷ هزار دستگاه خودرو فرسوده اقساط شده بود که نشان از چهار برابر شدن این روند دارد. معاون وزیر صمت، خاطرنشان کرد: ۹۶ هزار دستگاه خودروی فرسوده اقساط خواهد شد که ۲۰ هزار دستگاه تاکسی است، همچنین ۷۰ هزار موتورسیکلت اقساط میشوند. وی با اشاره به اینکه حدود ۴۱ میلیون دستگاه خودرو در کشور درحال تردد است، افزود: از این تعداد ۵۳ درصد یعنی ۲۲ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسودهاند که میزان مصرف بالایی هم دارند. مقیمی؛ گفت: ماده ۱۲ میتواند به بحث اقساط خودروها کمک کند و بخش صنعت برای این کار آماده است. وی ادامه داد: اکنون حدود ۱۴۶ هزار تاکسی در حال تردد است که ۸۵ هزار دستگاه آن فرسوده است. معاون وزیر صمت، افزود: علاوه بر تلاش برای بهبود وضعیت خودروها باید به کیفیت سوخت هم توجه شود که استفاده از سوختهای پایه زیستی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین عادل پیرمحمدی؛ در این مراسم اظهار کرد: باید بهمنظور کاهش مصرف بنزین در کشور دو موضوع تولید خودروهای باکیفیت و اسقاط خودروهای فرسوده را در کنار هم دنبال کنیم. وی با اشاره به اینکه اگر روند مصرف سوخت به همین صورت ادامه یابد، طی شش سال آینده مصرف بنزین کشور به روزانه ۱۶۰ میلیون لیتر میرسد، گفت: این روند سبب خروج سالانه ۱۴ میلیارد دلار ارز کشور میشود این درحالی است که میتوان با رقمهای بسیار پایینتر زیرساختهای سیانجی و راندمان خودروهای تولیدی داخلی را ارتقاء داد. پیرمحمدی؛ با بیان اینکه این شرکت در دهه۸۰ به تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی سیانجی دست یافت، افزود: ظرفیت افزایش تولید خودروهای سیانجی در کشور وجود دارد. وی با اشاره به اینکه شرکت ایرانخودرو برنامههایی بهمنظور کاهش مصرف سوخت خودروهای تولیدی در دستور کار دارد، گفت: اگر بتوانیم بحث اسقاط خودروهای فرسوده را هرچه سریعتر بهپیش ببریم، ناترازی بنزین به مقدار قابلتوجهی کاهش مییابد.
بدهی سنگین خودروسازان به مراکز اسقاط، بخش مهمی از زنجیره نقدینگی را در مراکز اسقاط خشک کرده است و فعالیت بسیاری از آنها بهمرز تعطیلی کشیده شده است. با این حال فعالان این حوزه معتقدند با مصوبه اخیر دولت، در صورتی که برنامه واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو و همچنین اصلاح آییننامه گواهی اسقاط عملی […]
مدیرکل حفاظت محیطزیست استان تهران، از تعیین سهم ۲۰ درصدی این استان در برنامه اسقاط سالانه خودروهای فرسوده کشور خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، حسن عباسنژاد؛ مدیرکل حفاظت محیطزیست استان تهران، با اشاره به تکلیف قانونی اسقاط خودروهای فرسوده، اظهار داشت: طبق ماده۴۷ قانون برنامه هفتم توسعه، سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده باید در […]
رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ایران، با اشاره به بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی دو خودروساز به مراکز اسقاط، گفت: آمار اسقاط خودروهای فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حداقل ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمود مشهدیشریف؛ با اشاره به شکسته شدن سقف اسقاط خودروهای فرسوده در سال گذشته، افزود: […]
در سال ۱۴۰۳ صنعت خودروسازی ایران با اسقاط بیش از ۳۴۹ هزار دستگاه خودروی فرسوده، شاهد رشد ۳۵۵ درصدی در این حوزه بوده است. این آمار در مقایسه با اسقاط حدود ۷۷ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲ نشاندهنده جهش چشمگیری است. با این حال بررسی سیاستهای پیشین پرسشهایی را در ارتباط با پایداری و اثربخشی […]
دیدگاه بسته شده است.